۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۵۵۲

المپیک زمستانی قربانگاه ورزشکاران

خبرگزاری رسا ـ یک گروه تروریستی ویدیوئی را منتشر کرده است که در آن ادعا می کند، بازی های المپیک زمستانی سوچی را بدل به قربانگاه می کنند.
تروريست هاي القاعده

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یکی از گروه های تروریستی وابسته به القاعده با انتشار ویدیوئی در روسیه ادعا کرد که عامل اصلی دو بمب گذاری انتحاری در شهر ولگاگراد، آنها بوده اند.
گفتنی است در این دو بمب گذاری، دست کم سی و چهار نفر جان خود را از دست داده اند.
دو مرد حاضر در این ویدئو ادعای دیگری هم دارند، آنها می گویند بازی های المپیک زمستانی سوچی را بدل به قربانگاه می کنند. دو مرد حاضر خود را اعضای گروه انصار السنه، گروهی تروریستی در عراق معرفی می کنند.
لحن استهزا آمیز و گویش روسی نامفهوم و ابتدایی این افراد از اعتبار این ویدئو نزد کارشناسان امنیتی روسیه کاسته است. برخی از آنها بصراحت می گویند این گروه در پس اقدامات تروریستی ولگاگراد قرار ندارد.
همچنین کارشناسان امنیتی روسیه مسئول اصلی بمب گذاری ها را گروه تحت امر دوکو عمروف، رهبر یک گروه تروریستی در داغستان می دانند.
ولگاگراد در ششصد و شصت کیلومتری سوچی قرار دارد و هجده روز مانده به آغاز بازی های زمستانی در این شهر، معضلات امنیتی تبدیل به مهمترین دغدغه دولت روسیه شده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات