۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۹۵۵۹۱
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی:

دیار طبرستان طلایه دار تفکر حکومت علوی است

خبرگزای رسا ـ امام جمعه زاهدان با بیان این که دیار طبرستان طلایه دار تفکر حکومت علوی است، بیان داشت: پیشتازان این دیار طلایه داران تفکر حکومت علوی باید به نوعی در کنار بزرگداشت این عالم فقیه و سیاستمدار نامی به نوعی مطرح شود.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، امروز در همایش بین المللی ناصرکبیر که در محمودآباد برگزار شد با بیان این که ناصرکبیر کسی بوده که دو جلد کتاب غدیر می نویسد و استاد غدیر را جمع آوری می کند، گفت: حضور حکومت علوی در این منطقه نشانگر یکدلی مردم منطقه و آمادگی واقعی آنان بوده است.


وی با اشاره به این که مردم این منطقه هرگز غیر از اسلام علوی را پذیرا نبودند، بیان داشت: آنان اسلام علوی را بر مبنای استقلال و گشودن آغوش پذیرفتند.


امام جمعه زاهدان با بیان این که مردم این منطقه فرهنگ زیبای میزبانی داشته و به ارزش ها و معارف آل الله پایبند بودند، ادامه داد: جا دارد در کنار تجلیل از این عالم فرهیخته از میزبانی مردم این دیار و دلدادگی آن سامان تشکر و ستوده شود.


حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، ادامه داد: تا بستر و ظروف دل مهیا نبود امکان تشکیل چنین حکومتی وجود نداشت که حکومتی مبتنی بر تفکر علوی حسنی و حسینی امکان پذیر شد.


نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که طبرستان دیروز و مازندران امروز هرگز اسلام غیر از باب نبوت و رسالت را نپذیرفت، بیان داشت: سرافرازی ایران زیمن با طلایه داری مردمانی از این سرزمین است.


وی، ادامه داد: بعدها که دولت ها برای برچیدن حکومت های فاسد عباسی قیام کردند همه الهامی از نوع پذیرش تفکر شیعی در بین مردم بود.


امام جمعه زاهدان با بیان این که دیار طبرستان طلایه دار تفکر حکومت علوی است، بیان داشت: پیشتازان این دیار طلایه داران تفکر حکومت علوی باید به نوعی در کنار بزرگداشت این عالم فقیه و سیاستمدار نامی به نوعی مطرح شود.


حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در پایان، گفت: امیدواریم این همایش به نوعی طلیعه تجلیل از پیشکسوتان این تفکر در عالم اسلامی باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات