۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۶۴۶
معاون سازمان اوقاف خبر داد؛

وجود 8051 امام زادگان و بقاع متبرکه در کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون سازمان اوقاف و خیریه کشور با اشاره به وجود هشت هزار و 51 بقعه متبرکه در کشور، بیان داشت: عملیات عمرانی در حال انجام است که این کارها از محل نذورات مردمی صورت می گیرد.
بقاع و امام زاده ها

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در آمل، حمیدرضا ابراهیمی، معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عصر سه شنبه در مراسم افتتاح بقعه ناصرکبیر اطروش که در آمل برگزار شد با بیان این که بازسازی بقعه ناصرالحق حسب دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، گفت: تلاش ارزنده ای صورت گرفت تا مکان شایسته ای ایجاد شود.

 

معاون سازمان اوقاف کشور، ادامه داد: این بقعه در حدی که پاسخ گوی زائرین باشد افتتاح شد که جا دارد از همه افراد تلاش کننده تقدیر داشته باشیم.

 

وی با اشاره به وجود هشت هزار و 51 بقعه متبرکه در کشور، بیان داشت: عملیات عمرانی در حال انجام است که این کارها از محل نذورات مردمی صورت می گیرد.

 

ابراهیمی با اشاره به این که ایران اسلامی پناهگاهی امن برای امامزادگان بوده است، ادامه داد: افتخار ما این بوده تا خدمتگزاری شایسته برای سلاله پاک معصومین را داشته باشیم که توفیقی از خداوند منان است.

 

معاون سازمان اوقاف کشور با بیان این که مازندران دومین استان کشور در داشتن امام زادگان و بقاع متبرکه است، بیان داشت: برای آبادانی و فراهم کردن مکانی در قدر امام زادگان باید از خیرین در زمینه ساخت و ساز و مقاوم سازی دعوت شود.

 

ابراهیمی در ادامه سخنان خود امامزادگان و بقاع متبرکه را بهترین مکان برای ترویج دین باوری و گسترش ارزش های دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بسیار بالای بقاع متبرکه در جهت نشر و گسترش فرهنگ ناب اسلامی بهره گیریم.

 

وی با بیان این که بقاع متبرکه آرامش معنوی را در وجود انسان نهادینه می کند، بیان داشت: در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه می توانیم به خداوند متعال نزدیک تر شویم.

 

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به تلاش دشمنان در ترویج فرهنگ ضد دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

ابراهیمی با بیان این که فرهنگ ناب اسلامی همچون سد محکمی در برابر فرهنگ های وارداتی و ضد دینی غرب است، تصریح کرد: با تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی می توانیم به اهداف فرهنگی و دینی در این عرصه دست یابیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نظام سلطه همان گونه که در صدر اسلام در تحریم ها موفق نبودند کاری از پیش نمی برند، ادامه داد: نظام اسلامی ما از این گردنه با افتخار بیرون خواهد رفت.

 

ابراهیمی با اشاره به این که توسعه فرهنگی بقاع متبرکه یک ضرورت است، بیان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند که بقاع متبرکه باید محل آرامش باشد و رهبر معظم انقلاب نبز فرمودند که باید بقاع متبرکه با قطب های فرهنگی تبدیل شود که باید زمینه های لازم تحقق این فرامین را در حد بضاعت خود فراهم کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات