۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۹۵۶۸۲
استاد حوزه علمیه قم:

نداشتن اخلاق تهدیدی برای جوامع بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نداشتن اخلاق تهدیدی برای جوامع بشری است، ادامه داد: اگر کسی پیامبر را بشناسد باید در مقابل او خضوع داشته باشد.
حجت الاسلام غلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام حسین غیب غلامی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در کمیسیون تخصصی صحیفه سجادیه که در همایش بین المللی ناصرکبیر اطروش برگزار شد با بیان این که جغرافیای زمانی حضرت سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا زمینه ای را بهتر از ابقاء وطالب شرعی و دینی در قالب دعا نبود، گفت: بهترین کلمه ای که آن امام همام می توانست بیان کند در قالب دعا بود.


نویسنده کتاب الامام البخاری و فقه اهل الاعراق با اشاره به این که ظلم کنندگان به امام سجاد(ع) در قالب ادعیه و روایات علمایی بودند که در حاشیه سلاطین زانو زدند، بیان داشت: از بزرگ ترین ظلم های نابخشودنی برای علما کتمان علم است که باید بیان شود.


وی با بیان این که ابن شهاب ظهری در مدینه مشهور بود به این که پیغمبر او علی بن الحسین است، ادامه داد: همین فرد وقتی در مدینه از سؤوال می شد چرا این قدر از امام سجاد(ع) روایت می کنید که می گفت ایشان معدن علم هستند.


استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نگون بختی و بدبختی است که کسی بخواهد کتمان علم کند، خاطرنشان کرد: پایه های اول کتمان علم آن هم علوم اهل بیت در شام پایه گذاری شد.


حجت الاسلام غیب غلامی، ادامه داد: ظهری علوم را در مدت 8 سال در مدینه اخذ کرده بود و با کمال تاسف در مدت 40 سال که در خدمت بنی امیه بود تمام علوم را کتمان کرد.


وی با اشاره به این که برادران یمنی تحقیقات وسیعی نسبت به خیانت ابن شهاب ظهری انجام دادند، گفت: صحیفه سجادیه تنها موروث امام است ولی باید به این نکته توجه داشت که تهدید امام به یک موضوع باز هم ظلم است و ائمه معصومین در جمع میادین و عرصه های علمی حرفی برای گفتن دارند.


نویسنده کتاب الامام البخاری و فقه اهل الاعراق با تاکید بر این که تمام ابواب حکم در صحیفه سجادیه قرار دارد، بیان داشت: متاسفانه اصلا اخلاقی در جوامع بشری وجود ندارد و واقعا در ازای ادب و اخلاق تکفیری ها در جهان چه کارهایی را انجام می دهند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نداشتن اخلاق تهدیدی برای جوامع بشری است، ادامه داد: اگر کسی پیامبر را بشناسد باید در مقابل او خضوع داشته باشد.


حجت الاسلام غیب غلامی با تاکید بر این که اگر تعالیم صحیفه سجادیه به عنوان کتاب درسی و آموزش مدارس قرار گیرد پله اول ترقی نفوس است، بیان داشت: بشر امروز توحید را نمی شناسد که جامعه الهی باید با تربیت امام سجاد(ع) آشنا شود.


وی در پایان، گفت: توحید ناب را باید از اهل توحید گرفت و اگر ادعیه امام سجاد(ع) در راه توحید الهی مطالعه شود راه رسم توحید است./950/پ203/ب

ارسال نظرات