۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۹۵۶۹۵

تلاش بیش از 50 هزار سایت و شبکه برای تغییر افکار عمومی درباره مهدویت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این‌که کشورهای غربی در تلاش برای کمرنگ کردن مسأله مهدویت و تغییر افکار عمومی نسبت به آن هستند، بر ضرورت حل شبهات و روشن‌بینی درباره این مسأله و تقویت آن تأکید کرد.
شبكه هاي ماهواره اي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام اویسی، کارشناس و مبلغ حوزوی در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که کشورهای غربی و صهیونیستی برای تغییر نگرش افکار عمومی درباره مسأله مهدویت و کمرنگ کردن اعتقاد به آن با بیش از 50 هزار سایت اینترنتی و دهها شبکه تلویزیونی به میدان آمده‌اند گفت: این کشورها با صرف هزینه‌های هنگفت و راه اندازی انواع و اقسام وسایل ارتباطی نظیر شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های اینترنتی و تشکیل جلسات مختلف سعی دارند مسأله مهدویت را در بین جوامع و کشورها کمرنگ کرده و نگرش افکار عمومی نسبت به آن را تغییر دهند.
 وی در ادامه با بیان این مسأله که شاید در این برهه از زمان ما توانایی مقابله با آنها را از نظر رسانه‌ای نداشته و توان ایجاد 50 هزار سایت و شبکه‌های مختلف را نداشته باشیم افزود: در حال حاضر باید فقط به این مسأله توجه کرد که در بین خودمان مسأله مهدویت را تقویت کنیم و با برطرف کردن شبهات درباره آن و تفهیم آن برای کسانی که با مسائلی از این قبیل روبه رو هستند در جهت تقویت مسأله مهدویت و ظهور امام عصر(ع) تلاش کنیم.
کارشناس و مبلغ حوزوی در ادامه اظهار داشت: یکی از مسائلی که این رسانه‌ها بارها به آن پرداخته‌اند و سبب ایجاد شبهه در بین مخاطبان خود شده‌اند این است که مگر می‌شود انسانی بیش از هزار سال عمر کند و حالا هم زنده باشد، مگر می‌شود کسی در زمانی به غیبت برود و پس از طی صدها سال هنوز از غیبت خارج نشده و زنده باشد.
 حجت الاسلام اویسی خطاب به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: هریک از شما اگر در هفته یک مسأله را به خوبی درک کرده و برایتان روشن شود و در شهر خود به دیگران هم بگویید و ابهام و شبهه ای را از کسی رفع کنید، می‌توان گفت که نوعی مبارزه با همین شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف را آغاز کرده‌اید.
وی در اثبات این مسأله که انسان می‌تواند عمر بسیار طولانی داشته باشد و امام زمان(عج) هم از این قاعده مستثنی نیست، تصریح کرد: از نظر پزشکی این مسأله ثابت شده است که دانشمندان می‌گویند این یک قضیه فیزیولوژیکی است که اگر در زندگی افراد اختلالات و مشکلات تغذیه‌ای ایجاد نشود طول عمر امری طبیعی است و می‌شود به صد، ششصد و یا هزار سال هم برسد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که از نظر مذهبی هم در قرآن اشاره شده که می‌شود عمر انسان طولانی شود، گفت: در آیه 14 سوره عنکبوت خداوند حضرت نوح را مثال زده که با حسابی سرانگشتی مشخص می‌شود که فقط امام زمان(ع) نیست و افراد دیگری هم بوده‌اند که عمر طولانی داشته‌اند و این امر طبیعی است.
حجت الاسلام اویسی در ادامه یادآور شد: نمونه این مسأله و طبیعی بودن عمر طولانی انسان‌ها در کتب اقوام و اقلیت‌ها و مذاهب مختلف هم اشاره شده و از آن نمونه می‌توان به طولانی بودن زندگی حضرت عیسی و موسی(ع) اشاره کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد به ظهور و حضور امام زمان(عج) یک اعتقاد جهانی است و مختص مذهبی خاص نیست و چه خوب است علاوه بر انجام فضائل معنوی نظیر نماز، ارتباط مستمر با حضرت را همواره در زندگی خود حفظ کنیم./907/د102/ن
ارسال نظرات