۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۹۵۷۰۴
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

عدم توجه به محیط زیست در برخی موارد سبب ضمان می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در اسلام توصیه‌های فراوانی به مسأله پاکیزگی و حفظ محیط زیست و بهداشت شده است، گفت: رعایت پاکیزگی و سلامت محیط زیست نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در دیدار مسؤولان محیط زیست استان قم، با تبریک به مناسبت هفته محیط زیست، گفت: محیط زیست با شؤون مختلف مردم ارتباط دارد و اداره محیط زیست جامع این شؤون است.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست انسان، افزود: البته محیط زیست تنها مربوط به انسان‌ها نمی‌شود و باید به محیط زیست حیوانات نیز توجه کرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که در اسلام توصیه‌های فراوانی به مسأله محیط زیست و بهداشت شده است، اظهار کرد: بهداشت و نظافت فردی و عمومی در دین اسلام مورد تأکید فراوان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در اسلام به مسأله بهداشت توجه شده و مثلا در روایات آمده که انسان برای انجام مسائل عبادی باید بهترین و پاکیزه‌ترین جامه خود را بپوشد.

وی بر ضرورت پاکیزگی محیط پیرامونی تأکید کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد با آلودگی محیط زیست سبب آزار و اذیت دیگران شود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که رعایت پاکیزگی و سلامت محیط زیست نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است، ابراز کرد: اگر در این زمینه فرهنگ سازی شود مردم برای حفظ محیط زیست و پاکیزگی جامعه دغدغه پیدا می‌کنند و نظافت عمومی را رعایت می‌کنند.

وی تأکید کرد: عدم رعایت بهداشت عمومی و توجه نکردن به پاکیزگی محیط زیست نه تنها به جامعه ضرر می‌رساند بلکه در برخی از موارد سبب ضمان نیز می‌شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه بر ضرورت بیان آثار زیان بار طبی و اقتصادی عدم رعایت پاکیزگی محیط زیست تأکید کرد و افزود: باید با رجوع به منابع اسلامی مطالب مورد نیاز بهداشتی را استخراج و در اختیار مردم قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با بیان این‌که اقدامات مناسبی در زمینه فرهنگ پاکیزگی محیط زیست انجام شده، گفت: البته باید در این زمینه بیشتر کار شود و در نمازهای جمعه نیز فایده‌های محیط زیست پاکیزه را تبیین کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات