۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۹۵۷۲۲
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

افزایش بودجه قرآنی به توسعه فرهنگ قرآن در جامعه کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبارات حوزه قرآنی برای سال آینده بهتر شده و امیدواریم از این بودجه‌ها به بهترین شکل برای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام حشمتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در دیدار با آیتالله فاضل لنکرانی، با بیان این‌که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این به عنوان مرکز قرآن و عترت فعالیت‏ میکرد، گفت: این مرکز با هدف افزایش توان و حوزه عملکرد، به معاونت وزارت ارتقا یپدا کرد.

وی با اشاره به اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز کرد: حمایت از گروه‌های قرآنی از جمله اقدامات مهم این معاونت است.

حجت‌الاسلام حشمتی بر ضرورت استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید برای پیشبرد امور تأکید کرد: بنده پس از انتصاب به معاونت قرآن و عترت در صدد اجرای اهداف کلان در حوزه‌های قرآنی هستم و در این راه از توصیه‌های بزرگان استفاده خواهم کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فضاهای مجازی در حوزه‌های قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که هنوز برخی از فعالیت‌های قرآنی در کشور فعال نشده است، اظهار کرد: عرصه قرآنی کشور نیازمند اقدامات ماندگار است و در صورت چنین اقداماتی قطعا مشکلات علمی فرهنگی کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حشمتی ادامه داد: نشست‌های مشترکی با نهادهای علمی، فرهنگی و قرآنی کشور داشته‌ایم که طرح‌های خوبی در این نشست‌ها به دست آمده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: با وزارت علوم نیز نشست‌های مثبتی در زمینه تحقیقات علوم قرآن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های قرآنی، گفت: اعتبارات حوزه قرآنی برای سال آینده بهتر شده و امیدواریم از این بودجه‌ها به بهترین شکل برای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده کنیم./927/پ203/ن

ارسال نظرات