۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۹۵۷۴۹

اسنودن: جاسوس روسیه نبودم

خبرگزاری رسا ـ ادوارد اسنودن در مصاحبه با یک روزنامه اعلام کرد که جاسوس روسیه خواندنش مضحک است.
ادوارد اسنودن افسر سابق اطلاعاتي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ادوارد اسنودن، کارمند سابق سرویس های جاسوسی آمریکا که در روسیه پناهندگی موقت دریافت کرده، ادعاهای مطرح شده در این خصوص را که عامل سرویس های اطلاعاتی روسیه است، مضحک نامید.


گفتنی است اسنودن در ماه ژوئن سال 2013 تعدادی از اسناد سری در خصوص برنامه های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در زمینه جاسوسی اینترنتی را در اختیار روزنامه ها قرار داده بود.


به گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا ممکن است حدود 200 هزار سند سری در اختیار خبرنگاران قرار داده شده باشد.


اسنودن اوت سال 2013 میلادی پناهندگی موقت یک ساله را از در روسیه دریافت نمود. پس از آن مایک روجرز نماینده کنگره آمریکا ضمن انتقاد از افشاگری های وی اعلام کرد؛ اقامت اسنودن در روسیه را نمی توان تصادفی دانست.


کارمند سابق سرویس های جاسوسی آمریکا در مصاحبه با مجله نیویورکر گفت: مسلما و بطور مشخص تنها و بدون کمک هیچ کسی و مخصوصا بدون کمک دولت فعالیت کرده است. وی افزود: این بیانات سرسختانه در خصوص جاسوس روس مضحک هستند.


اسنودن ابراز اطمینان کرد که مردم آمریکا این ادعا ها را باور نخواهند کرد. همچنین وی تاکید کرد که قصد داشته با اقدامات خود به کشورش کمک کند و قصد لطمه وارد کردن به آمریکا را نداشته است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات