۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۵۷۵۹

اقدامات طالبان در مبارزه با واکسیناسیون فلج اطفال

خبرگزاری رسا ـ دکتر شکیل آفریدی در شهر مخفیگاه بن‌لادن با همکاری سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) یک برنامه واکسیناسیون جعلی کودکان با هدف دستیابی به دی‌ان‌ای بن لادن و به دام انداختن او، به راه انداخته بود.
برنامه واکسيناسيون فلج اطفال در پاکستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: بر اثر انفجار بمبی در شمال شرق این کشور شش پلیس و یک کودک کشته شده‌اند.
بر اساس گزارش ها از منطقه؛ این حادثه در بازاری در شهر "چارسده"، و نزدیک یک گروه از نیروهای امنیتی پلیس رخ داد. گزارش شده است که 9 نفر نیز بر اثر این انفجار زخمی شده‌اند. به گفته مقامات پلیس بمب توسط کنترل از راه دور منفجر شده است.
گفتنی است چارسده در ایالت خیبر پختونخوا در 30 کیلومتری شمال پیشاور مرکز این ایالت واقع است.
این تیم امنیتی پلیس برای حفاظت از کارمندان بهداشتی مبارزه با فلج اطفال (پولیو) در حال رفتن به محل ماموریت خود بوده است. این حادثه تازه‌ترین حمله با هدف کارمندان مبارزه با فلج اطفال است.
قابل ذکر است روز گذشته (سه‌شنبه 21 ژانویه) افراد مسلح در شهر کراچی در جنوب پاکستان، سه نفر از جمله دو مددکار پزشکی را به ضرب گلوله از پای در آوردند.
دولت پاکستان در پی ریشه‌کن کردن فلج اطفال است و مددکاران پزشکی خانه به خانه برنامه واکسیناسیون را پی‌گیری می‌کنند.
پاکستان یکی از معدود کشورهای جهان است که در آن بیماری فلج اطفال رو به افزایش گذاشته است.
ستیزه جویان طالبان مبارزه علیه فلج اطفال را تلاشی از سوی غرب برای هدف قرار دادن کودکان تلقی می‌کنند.
شایان ذکر است پس از حادثه کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده، در ابیت آباد، ستیزه‌جویان به تیمهای بهداشتی مبارزه با فلج اطفال با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند. در آن هنگام گزارش شد که دکتر شکیل آفریدی در شهر مخفیگاه بن‌لادن با همکاری سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) یک برنامه واکسیناسیون جعلی کودکان با هدف دستیابی به دی‌ان‌ای بن لادن و به دام انداختن او، به راه انداخته بود.
/1421/1409/ح
 

ارسال نظرات