۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۹۵۷۶۱

اجرای طرح سنجش سلامت طلاب جدید الورود آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی از اجرای طرح سنجش سلامت طلاب جدید مدارس علمیه استان خبر داد.
طرح سنجش سلامت طلاب

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: بر اساس توافق های مراکز مدیریت و خدمات حوزه های علمیه طرح سنجش سلامت اجرا می شود.

 

وی با بیان این که اجرای طرح سنجش سلامت از شش ماه قبل در آذربایجان غربی آغاز شده است، اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح روحانیان بالای 60 سال و اساتید اعم از شیعه و سنی پرونده سلامت تشکیل شد.

 

حجت الاسلام راحلی با بیان این که حدود 650 نفر در مرحله نخست طرح به صورت رایگان معاینه شدند، خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص هرگونه بیماری تا مراحل درمان ادامه داشت.

 

وی ادامه داد: چون مرحله نخست بیشتر شامل روحانیان با سن بالا بود، مسؤولان و پزشکان در خانه های افراد حاضر شده و معاینه پزشکی انجام می شد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این که مرحله دوم شامل طلاب ورودی سال تحصیلی 93-92  می شود، تصریح کرد: در مرحله دوم 320 نفر تحت پوشش طرح به صورت رایگان معاینه و برای آنها پرونده پزشکی تشکیل می شود.

 

حجت الاسلام راحلی خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت طلاب جدید در شهرهای ماکو، ارومیه، نقده و میاندوآب اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: تا پانزدهم بهمن ماه جاری مرحله دوم طرح سنجش سلامت با تشکیل پرونده برای 320 طلاب جدید در مدارس علمیه استان به پایان می رسد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: برای اجرای طرح سنجش سلامت روحانیون بالای 60 سال، اساتید و همچنین طلاب جدید در سال جاری 800 میلیون ریال هزینه شده است.

 

حجت الاسلام راحلی اعلام کرد: مرحله سوم این طرح طلاب با سنین بالای بیست تا 60 سال را شامل می شود که حدود پنج هزار و 200 نفر را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: برای سنجش سلامت و تشکیل پرونده پزشکی این تعداد نیز اعتباری قریب به 3 میلیارد ریال هزینه خواهد شد./936/ت303/ب

ارسال نظرات