۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۹۵۸۳۹
آیت الله جوادی آملی:

دبیرکل سازمان ملل نشان داد هیچ اراده ای از خود ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی پس گرفتن دعوت یک روزه از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست ژنو 2 را نشانه کم اراده بودن دبیرکل سازمان ملل دانست.
ديدار رييس سازمان تبليغات اسلامي با مراجع در قم ديدار رييس سازمان تبليغات اسلامي با مراجع در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید بعدازظهر پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، این نهاد و مرکز فرهنگی تبلیغی را از مهم ترین نهادها در نظام دانست و بیان توصیه هایی مهم خطاب به رییس این سازمان،‌برای وی آرزوی توفیق کرد.

 

وی در ادامه با بیان این که جامعه ای می تواند پیشرفت کند که هم بفهمد و هم علتش را بداند، یادآورشد:‌ جامعه‌ای که عالم نیست آسیب‌پذیر است، جامعه ای می‌تواند تاثیرگذار باشد و تاثیرپذیر نباشد که عاقل باشد.

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر این نکته که در نظام حوزوی کسی دانشمند می‌شود که نخست عالم باشد یعنی مطلب را بفهمد و بعد دلایل آن را متوجه شود، ابراز داشت: اگر عقلانیت در جامعه حاکم نباشد تبلیغ جای تعلیم نشسته و تبلیغ جای تعلیل مطرح می‌شود.

 

وی اضافه کرد: چشم و چراغ جامعه صداوسیماست که این نشان دهنده عقلانیت نبودن جامعه است؛ تا مادامی که جامعه عقلانی نشود اداره کردن آن سخت است؛ در مقابل اداره کردن جامعه عاقل کار دشواری نیست.

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از این دیدار با انتقاد از توسل‌های بی‌جا از سوی عده ای از افراد، اظهارداشت: جریان سیدالشهدا و عزای امام حسین(ع) شوخی بردار نیست؛ عظمت حضرت سیدالهشدا باعث حفظ این مملکت و نظام شده است؛ از این رو ما هر چقدر درباره عظمت آن بگوییم باز هم کم گفته‌ایم.

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی مداحی های فاقد محتوای لازم، این مساله را زیبنده عاشورا ندانست و خاطرنشان کرد: هیات های عزاداری افراد متدینی هستند و باید بدانند که در برپا کردن علم و کتل ثوابی نیست، بلکه نگهداشتن پرچم‌های یا حسین، یا زهرا بهتر است.

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به رفتار اخیر دبیرکل سازمان ملل واکنش نشان داد و گفت: برخی آن قدر هم عرضه ندارند که دعوتی که از ایران برای حضور در نشست ژنو2 کردند را حفظ کنند و تنها به فاصله یک روز آن را پس گرفتند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور روز پنج شنبه در سفر به شهر مقدس قم، با حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی همچنین در این دیدارها گزارشی از فعالیت های سازمان تبلیغات ارائه کرد و از عزم جدی این سازمان برای پالایش فضای مجازی خبر داد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات