۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۵۸۶۱
حجت الاسلام شکوری:

ژنو 2 نمایش سیاسی حامیان تروریسم در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به حضور نمایندگان کشورهای حامی تروریسم و بی حیثیت شدن دبیرکل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در ژنو دو گفت: با توجه به شرایط پیش آمده می توان گفت ژنو دو در واقع نمایش سیاسی حامیان تروریسم است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و عضو شورای حوزه های علمیه آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه خوی با اشاره به اجلاس ژنو دو در کشور سوییس اظهار داشت: پاسخ قاطع وزیر خارجه سوریه به یاوه گویی های جان کری، انتقاد نمایندگان برخی کشورها از عدم دعوت از ایران و حضور نمایندگان کشورهای حامی تروریسم، بی حیثیت شدن دبیر کل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت از ایران تحت فشار آمریکا از جمله حواشی چالش برانگیز این اجلاس است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده می توان گفت ژنو دو در واقع نمایش سیاسی حامیان تروریسم است.

 

 گرامی داشت دهه فجر رسالت انقلابی همه مردم است

 

خطیب جمعه خوی در بخش دیگری از خطبه با اشاره به نزدیک شدن ایام دهه فجر و  پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: همه صاحبان تریبون، صدا و سیما، مطبوعات، گویندگان، خطیبان جمعه و مسؤولان نظام باید از این فرصت در انتقال اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به جهانیان استفاده بهینه داشته باشند.

 

وی گفت: تحلیل عملکرد قوای سه گانه در ادوار مختلف، ارزیابی سیاست خارجی در طول سه دهه، پاسخگویی به شبهات و پرسش ها به ویژه در زمینه حقوق بشر، انرژی هسته ای، مذاکرات اخیر، مردم سالاری دینی، ریزش و رویش نیرو، رابطه با آمریکا، بیداری اسلامی، مواضع جمهوری اسلامی در مورد فلسطین، عراق، لبنان و سوریه همه از جمله موضوعات نیازمند به تحلیل و بررسی دقیق در این ایام است.

 

 صلح امام حسن(ع) ریشه در بی وفایی و خیانت یاران دارد

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوی با اشاره به سالگرد صلح امام مجتبی(ع) با معاویه گفت: حفظ خون مسلمانان، جلوگیری از نابودی شیعیان، عدم آمادگی مردم برای جنگ و در نهایت بی وفایی و خیانت یاران امام علل پذیرش صلح از سوی امام حسن(ع) اشت.

 

حجت الاسلام شکوری اضافه کرد: تعهد معاویه به عمل بر کتاب و سنت، نداشتن حق تعیین جانشین، محترم شمردن خون شیعیان، عدم لعن امیرمؤمنان(ع) و حمایت مالی از خانواده شهدای جنگ های جمل و صفین از جمله شروط و تعهدات صلح نامه بود که معاویه به هیچ کدام عمل نکرد.

 

 ادا کردن حق مؤمن افضل عبادات است

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان همچنین در خطبه های این هفته نماز جمعه موضوع حقوق الناس را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: در ارتباط با اهمیت و جایگاه حقوق الناس آیات و روایات متعددی وارد شده است ، امام صادق(ع) در این رابطه می فرمایند:" خداوند به چیزی برتر از ادای حق مؤمن عبادت نشده است".

 

وی به روایت دیگری از امام صادق که فرمودند: "هر که دین خدا را ارج نهد برای حقوق برادران خود نیز ارج می گذارد" اشاره کرد و گفت: امیرمؤمنان(ع) نیز در این باره می فرمایند: " کسی که حق او را ضایع کرده ای در واقع او برادر تو نیست و رابطه اخوت را قطع کرده ای"./936/پ203/ب 

ارسال نظرات