۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۹۵۸۶۲
آیت‌الله امام کاشانی:

تبدیل شدن سازمان ملل به ابزار دست مستکبران خطری برای جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران بازپس‌گیری دعوت دبیرکل سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مذاکرات ژنو 2 را که با فشار آمریکا و عربستان صورت گرفت تأسف‌بار خواند و گفت: سازمان ملل متحد پناه مستکرانی شده که اشرار روی زمین هستند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اوضاع تأسف‌بار جهان اسلام و مشکلاتی که مسلمانان را تهدید می‌کند، به ریشه‌یابی این حوادث پرداخت و گفت: امروز مشکل تکفیر و سلفی‌گری جهان اسلام را تهدید می‌کند.

 

وی نقش دو عنصر دینی و سیاسی را در مسأله تکفیر و ریختن خون شیعیان پررنگ دانست و با بیان اینکه وهابی‌ها در آغاز برای تکفیر شیعیان بحث زیارت قبور را مطرح کردند که البته علمای اهل تسنن در برابر اینها ایستادند، گفت: دست قدرت‌های سیاسی پشت سر تکفیری‌ها، جهان اسلام را به این وضع دچار کرده‌ است.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز جهان اسلام در یک سری مسائل جزئی دچار اختلاف شده‌اند در حالی که مشترکات فراوانی بین شیعه و سنی وجود دارد و باید بر روی مشترکات تکیه کنند، تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب فرمودند «هر جمله‌ای که سبب اختلاف شود جایز نیست».

 

وی تشکیل میزگردهای مختلف تلویزیونی برای بحث علمی و مدرسه‌ای بدون کشمکش را بسیار مفید دانست و افزود: مسأله وحدت اسلامی بسیار مهم است، چراکه دشمن از همان روزنه‌ای که خوارج نهروان و بعد ابن تیمیه مبنی بر پیروی از راه سلف به دروغ وارد کرده‌اند در حالی که سلف راه اینها نیست، استفاده می‌کند.

 

بازپس‌گیری دعوت از ایران به ژنو 2 تأسف‌بار است

 

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به مذاکرات ژنو 2، بازپس‌گیری دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای شرکت در این مذاکرات را که با فشار آمریکا، معارضان و عربستان صورت گرفت تأسف‌بار خواند و گفت: همانطور که وزیر خارجه ایران گفت ما طالب ورود به این مذاکرات نبودیم، اما دنیا می‌داند که ایران نقش مهمی در خاورمیانه دارد.

 

وی تصریح کرد: سازمان ملل با آن عظمت که باید مصالح جهان بشریت را در نظر بگیرد، امروز کشتارها را رها می‌کند، خون‌های مظلومان را رها می‌کند و خون‌هایی را که در سوریه و عراق ریخته می‌شود نادیده می‌گیرد برای اینکه سیاست قدرتمندان و مستکبرانی که چند نفر در روی زمین بیشتر نیستند، تأمین کند.

 

سازمان ملل متحد پناه مستکران جهان

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یک سازمان با عظمت که می‌گوید من پناه بشریت هستم با این کارها خود را پوشالی و پوچ کرده بلکه پناه مستکبرانی شده که اشرار روی زمین هستند و این گرفتاری بزرگی است که جامعه بشری را تهدید می‌کند.

 

مواضع هسته‌ای دولت موضع تمام ملت ایران است

 

تبیین مواضع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بخش دیگری از سخنان آیت‌الله امامی کاشانی را به خود اختصاص داد که وی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 و حرکتی که دولت یازدهم در رابطه با مسأله هسته‌ای آغاز کرده است، مواضع وزارت خارجه را محکم دانست و گفت: ملت ایران و رهبر معظم انقلاب بر همین پایه ایستاده‌اند.

 

وی سخنان رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا درباره تعطیل شدن نیروگاه‌های اتمی ایران را بر خلاف قرارداد ژنو 3 عنوان و اظهار کرد: مواضع نظام جمهوری اسلامی و وزارت خارجه موضع تمام ملت ایران است و با استحکام و قدرت تمام از آن حمایت کرده و به هیچ وجه مواضعی که دشمن می‌خواهد بر ایران تحمیل کند را نمی‌پذیریم./920/پ201/ج

ارسال نظرات