۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۹۵۸۷۱
امام جمعه نجف آباد:

نشست ژنو 2 در راستای تأمین منافع آمریکا بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی درباره عدم حضور ایران در ژنو2، گفت: جمهوری اسلامی ایران با نپذیرفتن شرط آمریکا برای حضور در اجلاس، به تمام دنیا فهماند که کشوری چون سوریه یک کشور مستقل است که باید خود مردم برای کشورشان تصمیم بگیرند.
امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به آغاز ماه بهمن و مناسبت های این ماه گفت: در زمان طاغوت، ایام و مناسبت های سال براساس خواست شاه انجام می شد، که نمونه آن برپایی جشن هایی بود که افراد و به خصوص زنان و دانش آموزان بدون حجاب، مجبور به حضور در آن بودند.

 وی از جمله مناسبت های ماه بهمن را، بازگشت امام به وطن عنوان کرد و افزود: 4 بهمن، سالروز اقدام حضرت امام برای بازگشت به ایران بود، که با بسته شدن فرودگاه ها این زمان به تأخیر افتاد و این رهبر انسانی بود که با بصیرت الهی انقلاب را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام حسناتی انقلاب ایران را خط بطلانی بر نقشه تمام ابرقدرتان دانست و گفت: تمام طاغوت های جهان در صدد فروپاشی انقلاب بودند و این عظمت و استقامت مردم ایران بود که سبب شد یکی از اعجازهای آخرالزمان به صورت انفجار نور در عالم نمایان شود.

امام جمعه نجف آباد انقلاب را سرآغاز فتح قله های دست نایافتنی عنوان کرد و بیان داشت: پیروزی انقلاب سبب شد تا سرمایه داری غرب، در نظر مردم هم چون تارهای عنکبوت متزلزل گردد و با تمام حمایت هایی که کفار از یکدیگر در این زمینه انجام دادند، حتی در 8 سال جنگ تحمیلی موفق به شکست این ملت نشدند.

وی هدف اصلی دشمن را از میان بردن دین اسلام دانست که تنها با عزت، استقلال و عدم سازش با دشمنان است که خواهیم توانست در برابر آنها ایستادگی کرده و بغض و کینه آنها را هر روز بیش از پیش برافروخته سازیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، با اشاره به جنگ افروزی های استکبار در جهان اسلام از جمله کشورهای سوریه و عراق بیان داشت: این جنگ افروزی ها، تنها برای به دست آوردن مطامع دنیا و از میان بردن روحیه مقاومت در مسلمانان است که سبب شد در اجلاس ژنو2 از حضور ایران ممانعت شود.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با نپذیرفتن شرط آمریکا برای حضور در اجلاس، به تمام دنیا فهماند که کشوری چون سوریه یک کشور مستقل است که باید خود مردم برای کشورشان تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام حسناتی درباره مسائل هسته ای و مذاکرات پیرامون آن گفت: ملت ایران و در رأس آن رهبر معظم انقلاب با مشخص کردن خط و مرز برای این مذاکرات، دشمن را وارد یک آزمایش دیگر کرد که هر کجا عهدشکنی صورت بگیرد، از جانب دشمن است.

وی تکیه و اعتماد و گام نهادن در مسیر حق را سبب پیشرفت در زمینه های اقتصادی و فرهنگی دانست که تنها تدبیر و ثبات قدم است که می تواند جواب منطقی به جنگ افروزان جهان بدهد و ملت ایران با صداقت کامل به دنبال رسیدن به اهدافش است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه خواستار تلاش هر چه بیشتر دولت و مسؤولین و مردم در زمینه اشتغال، اقتصاد مقاومتی و جهاد جدی در همه زمینه ها شد تا سبب پیروزی هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران گردد. 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به روزهای پایانی ماه ربیع الاول و وظایف ما نسبت به نعمت رسالت و ولایت در این ماه افزود: شکر واقعی در برابر نعمت رسالت و ولایت تنها با معرفت، اطاعت محض و رسیدن به باور حقیقی به این که در حضور رسول و امام زمان هستیم، تحقق پیدا خواهد کرد.

  وی در ادامه بیان داشت: دیدن حضرت تکلیف و کار مهمی نیست، خیلی از افراد در زمان حضرت رسول اکرم(ص) آن حضرت را مشاهده کردند و کافر شدند و تنها وظیفه اصلی ما در این زمان همراه شدن و تنظیم اعمال و رفتار زندگی براساس خواست حضرت است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل، مراقبت را ریشه سعادت انسان دانست و بیان داشت: عمل به وظیفه بندگی زمینه رشد و سعادت دنیا و آخرت انسان را به همراه دارد و باید سعی کنیم تا عمر کوتاه خود را به قیمت ناچیزی نفروشیم.

وی تواضع را ریشه بسیاری از خوبی ها عنوان کرد و افزود: از جمله آثار تواضع می توان به رفعت و بلندی مقام و عظمت انسان در دنیا اشاره کرد که انسان وقتی عظمت خداوند را درک کند و خشوع یابد، خداوند نیز او را در دنیا عزیز می کند.

امام جمعه نجف آباد مشکل بشر را تکبر و غرور دانست و بیان داشت: سبب تمام عبادت ها، رسیدن به خشوع و خضوع در برابر خداوند است در حالی که انسان با غرور نسبت به دارایی هایی که که فکر می کند، متعلق به او است هر چه بیشتر خود را در راه ذلت قرار داده است./939/پ201/ب

ارسال نظرات