۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۹۵۹۲۰
نماینده مردم قزوین در مجلس:

همان بهتر که ایران در ژنو2 حاضر نشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: دبیرکل سازمان ملل ادعا کرده که ایرانی ها به ما گفته بودند مفاد و شروط ژنو 1 را قبول داشتیم برای همین من از آنها دعوت کردم، حال در این میان چه کسی دروغ می‌گوید معلوم نیست.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني، نماينده مردم قزوين در مجلس نهم

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس سوریه یک اقدام سیاسی بود، گفت: پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 از سوی دبیرکل سازمان ملل زیر فشار آمریکا صورت گرفت که این امر بر کسی پوشیده نیست.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته دبیرکل سازمان ملل ادعا کرده که ایرانی ها به ما گفته بودند مفاد و شروط ژنو 1 را قبول داشتیم برای همین من از آنها  دعوت کردم، حال در این میان چه کسی دروغ می‌گوید معلوم نیست.

وی  بیان داشت: آقای ظریف می‌گوید که این طور نبوده ولی بان کی مون این‌گونه ادعا کرده است و این هم یکی از آن مواردی است که متاسفانه در داستان مذاکره تلفنی آقای دکتر حسن روحانی با اوباما هم اتفاق افتاد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه اضافه کرد: در جریان سفر رییس جمهور به نیویورک هم همراهان شان گفتند آمریکایی ها تماس گرفتند، غربی ها هم گفتند ایرانی ها پیش‌قدم شدند، آخرش هم معلوم نشد چه کسی نخست اقدام به این کار کرده است.

این کارشناس سیاسی با بیان این‌که اینجا هم از همان مواردی است که دبیرکل سازمان ملل و آقای ظریف حرف های یکدیگر را نقض می‌کنند تا ایران مجبور به پذیرش شروط غربی ها شود خاطرنشان کرد: در صورتی که من می‌گویم نه، چنین چیزی نبوده ایران از اول هم هیچ شرطی را نپذیرفته است.

وی در پایان گفت: البته در مجموع خیلی خوب شد، برای این‌که  ما نگران بودیم گروه ایرانی با حضور در آنجا تحت تاثیر جو جلسه قرار گرفته و مسائلی را قبول کنند که خلاف سیاست های خارجی ما است./955/ت303/ج

ارسال نظرات