۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۹۵۹۷۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

پیروزی انقلاب اسلامی به فرهنگ وقف حیاتی تازه بخشید

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در دوران سراسر ننگ و سیاهی حکومت پهلوی وقف نیز همچون بسیاری دیگر از احکام و ارزش‌های اسلامی رو به زوال و نابودی می‌رفت اما پیروزی انقلاب اسلامی به سنت وقف و موقوفات حیاتی تازه بخشید.
ديدار امام جمعه سمنان و مدير کل اوقاف استان حجت الاسلام شاهچراغي، امام جمعه و نماينده ولي فقيه در سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی امام جمعه سمنان امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: بی‌توجهی و پایمال کردن حق و حقوق و اصل موقوفات در دوران حکومت خود فروخته و ظالم پهلوی به ویژه در مدت حکومت رضاخانی چشم انداز آینده این سنت نبوی را بسیار تیره و تاریک کرده بود.

 

وی اضافه‌کرد: آنچه از ابتدای پیروزی انقلاب و به‌ویژه در سال‌های اخیر در حوزه احیا، ساماندهی و بازسازی موقوفات و ترویج این فریضه دینی در جامعه اسلامی انجام شده چشمگیر، جهادی و شایسته تقدیر است.

 

عمل به نیات وقف اثر‌بخش‌تر از خود وقف است

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این نکته که عمل به نیات واقفان از موضوعات مهمی است که امروز باید بیش از پیش بدان توجه داشت افزود: بی‌تردید عمل به نیت واقف نیکوکاری که سال‌ها قبل به قصدی خاص و با هدف پذیرفته شدن در درگاه الهی وقفی را انجام داده به مراتب اثر بخش‌تر از خود مورد وقف است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی وقف را از سنت‌هایی دانست که در سیره زندگی نبی‌مکرم اسلام و اهل بیت بسیار بر آن تأکید شده است و تصریح کرد: در آیات و روایات بسیاری از وقف با عناوینی همچون باقیات صالحات و صدقه جاریه یاد شده و بر اهمیت و نقش آن در حل مشکلات جامعه اسلامی تأکید شده است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: بسیار دیده می‌شود که موقوفه‏ای بیش از هزار سال از عمرش می‏گذرد و هم‏چنان محل خیرات برای واقف و استفاده کنندگان است از این رو باید بدانیم اعمالی مانند وقف است که پرونده ما را باز نگاه می‌دارد و بر سنگینی نیکی‌های آن می‌افزاید و در روز حساب به‌کار ما می‌آید

 

عمل به نیات واقفان اساس برنامه‌های اداره کل اوقاف سمنان است

 

حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این دیدار با بیان گزارشی از طرح‌های در دست اجرای این اداره کل عمل به نیات واقفان اساس برنامه‌های این اداره عنوان کرد و گفت: ما و همکارانمان در ادارات اوقاف استان تلاش می‌کنیم تا نیت‌های واقفان بزرگوار دقیقا مطابق با وقف نامه‌ها اجرا شود.

 

وی افزود: به منظور جلوگیری از پایمال ‏شدن حقوق موقوفه‏های موجود در استان سمنان، طرح‏های متعددی در دست اجرا داریم و نظارت‏ ویژه‌ای نیز در این بخش صورت می‌گیرد که البته جهت نیل به اهداف خود نیازمند یاری متولیان و مستأجران موقوفات و هموطنان هستیم.

 

مدیر‌کل اوقاف سمنان تعدی به حقوق موقوفات را دست‌اندازی به حق اهل بیت(ع) و بیت المال دانست و تصریح کرد: کسانی که از طریق پایمال کردن حق موقوفات و یا عدم پرداخت دیون خود در این زمینه به دنبال مال اندوزی هستند باید بدانند که این ثروت نامشروع گریبان‌گیر آنها و نسل‌های بعدیشان خواهد شد./977/پ201/س

ارسال نظرات