۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۹۵۹۸۳

اشتهای ناتمام چین در انباشت طلا

خبرگزاری رسا ـ امسال چین نه تنها متقاضی عمده بلکه تولید کننده و حمل کننده بزرگ طلا محسوب می شود. سهم آن تقریبا 9 درصد از تحویل جهانی فلزات گران بهاست.
طلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ صدای روسیه در خبری گفت: در سال 2013 تعداد سرمایه گذاری در فلزات گرانبهای چین 32 درصد رشد داشته است. در این سال چینی ها جمعا 1189.9 تن طلا خریداری کرده اند.


قابل ذکر است طی ده سال اخیر این شاخص 5 برابر شده است. مقدار آن حتی از هند که در سال 2013، 987.2 تن طلا خریداری کرده ، بیشتر است.


در سال 2013 ساکنین چین به خصوص سکه های پاندا، شمش های طلا و جواهر آلاتی از سنگ های گرانبها خریده اند. سهم اعظم فروش مربوط به محصولات کیفیت بالا یعنی طلای 24 عیار بود. کارشناسان اعلام کردند که خریداران بیشتر آنها را از دید سرمایه گذاری مفید بررسی می کنند نه به عنوان جواهر آلات تزئینی.


به همین دلیل در این کشور خرید شمش طلا تقریبا دو برابر رشد داشته است. سکه هایی از فلزات گرانبها نیز سال گذشته در چین متقاضیان بسیاری داشت و تنها ترکیه با آنها رقابت می کند.


امسال چین نه تنها متقاضی عمده بلکه تولید کننده و حمل کننده بزرگ طلا محسوب می شود. سهم آن تقریبا 9 درصد از تحویل جهانی فلزات گران بهاست./1421/1409/ح

ارسال نظرات