۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۹۵۹۸۴

ترس انگلیس از ورود تروریست ها به خاک بریتانیا

خبرگزاری رسا ـ افسران اطلاعاتی انگلیس می‌گویند تعداد شهروندان این کشور که در درگیری‌های سوریه حضور دارند، چند صد نفر می باشند.
تروريست هاي حاضر در سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: یک فرمانده ارشد پلیس انگلیس گفته است که شهروندان این کشور هنگام بازگشت از سوریه ممکن است در مرز بازداشت شوند.

 

سر پیتر فی، رئیس پلیس منچستر به بی بی سی گفته است: این نگرانی وجود دارد که این افراد که پس از شرکت در درگیری‌های سوریه به بریتانیا باز می‌گردند، ممکن است تهدیدی برای کشور باشند.


پیشتر نیز وزارت کشور انگلیس و سرویس اطلاعات داخلی (ام آی فایو) درباره خطر تروریسم از سوی شهروندان این کشور که در سوریه می جنگند، هشدار داده‌ بودند.


پلیس اسکاتلندیارد گفته است که افرادی که به عنوان تروریست به بریتانیا بر می‌گردند، بزرگ‌ترین نگرانی برای این سازمان به شمار می‌روند.


قابل ذکر است در ماه جاری میلادی شانزده نفر پس از سفر به سوریه و بازگشت به بریتانیا به ظن تخلفات تروریستی بازداشت شدند. در کل سال 2013 شمار بازداشت شدگان به اتهامات مشابه به 24 نفر می‌رسید.


سخنگوی پلیس گفته است که شماری از افرادی که برای آموزش‌های تروریستی به سوریه می‌روند، جوانان هفده ساله هستند و اکثریت این افراد را مردان جوان تشکیل می‌دهند و البته در میان مسافران، زنان جوان نیز حضور دارند.


رئیس پلیس منچستر به بی بی سی گفت: افرادی که به سوریه رفته و به کشور باز می‌گردند، ممکن است در مرزها، تفهیم اتهام شده و مورد بازجویی قرار گیرند.


او افزود که این افراد زیرنظر برنامه‌هایی قرار می‌گیرند که اطمینان خاطر حاصل شود خطری برای کشور محسوب نخواهند شد.


پیکارجویانی که احتمال داده می‌شود با القاعده ارتباط دارند، از سال 2011 به این سو برای حضور در درگیری‌های سوریه به این کشور رفته‌اند.


افسران اطلاعاتی انگلیس می‌گویند تعداد شهروندان این کشور که در درگیری‌های سوریه حضور دارند، بیشتر از چند صد نفر نیست.


مرکز مطالعه افراطی‌گرایی در دانشگاه کینگز لندن می‌گوید: بیشتر جهادی‌های انگلیس را مسلمانان تحصیل کرده دانشگاه که بیشترشان اصل و نسب پاکستانی دارند، تشکیل می‌دهند./1421/1409/ح

ارسال نظرات