۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۹۶۰۶۵

اعتراضات مردمی در برزیل

خبرگزاری رسا ـ مردم در اعتراض به هزینه های بالای برگزاری جام جهانی به خیابان ها ریختند.
اعتراضات مردمي در برزيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، معترضان برزیلی در در شهر سائوپائلو خودوریی را به آتش کشیدند و به چند بانک و فروشگاه خسارت هایی را وارد کردند.


بر اساس گزارش یورونیوز، علاوه بر سائوپائلو، شهر ریو دو ژانیرو و چند شهر دیگر نیز صحنه اعتراضات ضد دولتی معترضان به برگزاری جام جهانی فوتبال بود که به دستگیری 140 نفر از آنان توسط پلیس انجامید.

معترضانی که به خیابان ها آمده بودند مدعی هستند میلیون ها دلار هزینه ای که صرف برگزاری جام جهانی فوتبال در ماه ژوئن امسال می شود، می بایست صرف کاستی های موجود در بخش های آموزش و بهداشت و درمان برزیل شود.


یکی از معترضان می گوید: زمان جام جهانی زمان نبرد خواهد بود و تا آغاز آن نیز شاهد جنگ و تظاهرات خواهیم بود و این بازتاب و ادامه اعتراضات (ضددولتی) ماه ژوئن گذشته است.

لازم به ذکر است سال گذشته نیز برزیل شاهد اعتراضاتی مشابه بود. یکی از شعارهای اصلی معترضان بر آورده شدن حق و حقوق شان است و معتقدند تا به حقشان نرسند از جام جهانی خبری نخواهد بود.


گفتنی است طی سال های اخیر با افزایش رشد اقتصادی در برزیل، شکاف طبقاتی بین فقرا و ثروتمندان بیشتر شده و هزینه کلان 26 میلیارد دلاری برای میزبانی جام جهانی، خشم مردم این کشور را دو چندان کرده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات