۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۹۶۰۸۳

آینده ای آرام در انتظار روسیه

خبرگزاری رسا ـ پرسش و پاسخ های دریافتی از سوی مرکز آمار "لوادا سنتر" روسیه، احتمال بروز نا آرامی و تظاهرات در روسیه را بسیار پایین تخمین زده است.
برخي معترضين در روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ صدای روسیه در خبری گفت: با توجه به آمار پرسش و پاسخ های دریافتی از سوی مرکز آمار "لوادا سنتر" روسیه، احتمال بروز نا آرامی و تظاهرات در روسیه بسیار پایین بوده و کمتر کسی علاقه ای به شرکت در تظاهرات از خود نشان می دهد.


بر اساس این آمار 72 درصد از مردم شهرهای مختلف روسیه بر این عقیده اند که احتمال وقوع تظاهرات در ناحیه زندگی آنها بسیار پایین است. 13 درصد با این عقیده مخالف بوده و ما بقی نیز نظری در این رابطه نداشته اند.


همچنین 80 درصد از مردم در صورت بزور تظاهرات در آن شرکت نخواهند کرد. 9 درصد از مردم به جمع تظاهر کنندگان خواهند پیوست و مابقی نیز نظری در این رابطه نداشته اند.


در یکی از سوالات این نظرسنجی در مورد تظاهرات مربوط به نارضایتی از نحوه تقسیمات مالی، روند رو به کاهش معیارهای معیشتی و دفاع از حقوق شهروندی سوال شده است که اکثر شهروندان (67 درصد) فکر نمی کنند که ممکن است تظاهراتی در این مورد پیش بیاید. 23 درصد ایمان دارند که چنین تظاهراتی پیش خواهند آمد و مابقی نیز نظری در این رابطه نداشته اند.


صدای روسیه در انتها افزود: به طور کلی می توان گفت که در هر صورت اگر چنین تظاهراتی در کشور روسیه برگزار شود اکثر مردم (75 درصد) شرکت نخواهند کرد، 13 درصد با جدیت کامل حضور خواهند داشت و مابقی افراد نیز در این مورد بی تفاوت رفتار خواهند کرد.


گفتنی است این پرسش و پاسخ در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در 130 محله روسیه در 45 شهر و از 1630 نفر جمع آوری و جمع بندی شده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات