۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۶۰۹۵
نماینده مجلس خبرگان:

مبارزه با زیاده‌خواهی استکبار به گفتمان غالب دنیا تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف ضد استکباری و مقاله با زیاده خواهی‌های غرب تشکیل شده است، بیان داشت: این گفتمان امروز به یک فرهنگ غالب در بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمين معلمي نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با بیان این که در جوامع انسانی زمینه های وحدت و هماهنگی وجود دارد، گفت: در طبع اولیه انسان صداقت طلبی، امانت خواهی و پرهیز از مردم آزاری قرار دارد.

 

وی با اشاره به این که در جوامع اسلامی مشترکات بسیار ارزشمندی وجود دارد که باید به آن توجه شود، بیان داشت: کتاب خدا، کعبه شریف و رسالت خاتم الانبیا(ص) به عنوان نماد هماهنگی و وحدت امت اسلام است.

 

امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که در سایه کتاب، کعبه و شریعت محمدی همه فرق باید با هم هماهنگ شوند، ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیافتد هرگز گرفتار خصومت و دشمنی استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی نخواهیم شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: متأسفانه عوامل استکبار جهانی درصدد پراکنده ساختن فرق اسلامی از یکدیگر، در روی یکدیگر قرار دادن و ایجاد خصومت و دشمنی هستند که نتیجه اش پراکندگی امت خود بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امت اسلام توان مقابله با هر قدرت استکباری را خواهد داشت، گفت: اگر وحدت نباشد زمینه تسلط استکبار بر بلاد اسلامی فراهم شده و آنها می خواهند برای حفظ منافع خود وحدت جوامع اسلامی را از بین ببرند.

 

وی با اشاره به این که در کشورهای اسلامی سرمایه‌ها و ذخایر فراوانی وجود دارد که از عنایات الهی است، بیان داشت: آنها نیاز به نفت و معادن دارند و برای این که منافع نامشروع خود را حفظ کنند می‌خواهند در کشورهای اسلامی سلطه پیدا کرده و این سلطه در سایه ضعف، پراکندگی و اختلاف است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به شرایط خاص منطقه اشاره کرده و با بیان این که امروز نظام سلطه با همراهی برخی حکام دیکتاتور و متعصب منطقه درصدد ایجاد آشوب و بلوا در برخی کشورهای اسلامی هستند، بیان داشت: شرایط امروز سوریه نتیجه سیاست های استکباری آمریکا و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین با بیان این که متأسفانه برخی کشورهای به ظاهر اسلامی تنها نقش یک کشور اسلامی را بازی می کنند و در عمل مدافع منافع استکباری و استعماری غرب در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: به یقین این سناریوی غرب که با همراهی برخی حکام عربی دامن زده شد روزی با پیروزی امت اسلامی به پایان خواهد رسید.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که همه تلاش آمریکا و هم پیمانانش در منطقه تضعیف جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بیان داشت: تلاش برای تغییر حکومت سوریه نیز با همین هدف شوم دنبال می شود.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که متأسفانه امت اسلامی در یک حالت انفعالی در برابر غرب به سر می برند، تصریح کرد: کشورهایی که دم از اسلامی بودن می زنند باید روحیه ضد استکباری را از ملت ایران یاد بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف ضد استکباری و مقاله با زیاده خواهی‌های غرب تشکیل شده است، بیان داشت: این گفتمان امروز به یک فرهنگ غالب در بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا برای خدشه دار کردن جایگاه ایران اسلامی در عرصه جهانی هیچ گاه بی کار نبوده است و از هر فرصتی برای رسیدن به منافع استکباری خود بر علیه ایران استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: خوی استکباری و رفتار دوگانه آمریکایی ها در همین مذاکرات ژنو کاملاً مشهود است.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که آمریکایی ها باید بدانند که ملت ایران اهل باج دادن به غرب نیست، تأکید کرد: مسؤولان و ملت ایران اسلامی آنجا که پای منافع ملی در میان باشد با همه توان در برابر حقوق به حق خود خواهد ایستاد و در این خصوص هیچ گاه با کسی معامله نخواهد کرد.

 

امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که باید جان و مال گویندگان لااله الاالله و محمدرسول الله محفوظ باشد، ادامه داد: هیچ گاه قرآن مجید اجازه نمی دهد که قائلان به کلمه«لااله الاالله» را کافر بنامیم و یا اقدام به نابودی آنها کنیم ولی آن چه امروز سلفی ها و وهابیون تعقیب می کنند هدف استکبار است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این اقدام سلفی‌ها و وهابیت حرکت در مسیر ایادی استکبار جهانی است ولو نادانسته و از روی جهل و نادانی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بیان داشت: متأسفانه وهابیت عوامل و ابزار دست قدرت های استکباری شده و به دنبال تحقق خواسته های آنها هستند.

 

امام جمعه قائمشهر وحدت را رمز بقای امت اسلامی دانست و با بیان این که بدون وحدت و همدلی نمی توان به جای مناسبی دست یافت، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام، وحدت و جلوگیری از تفرقه را مهم‌ترین خطر برای خود می‌دانند./950/ت303/س

ارسال نظرات