۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۹۶۱۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

تبیین مسأله ولایت فقیه در برنامه‌های دهه فجر مد نظر قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اسلام، قرآن، رهبری امام خمینی(ره) و حضور مردم را از علت‌های وقوع انقلاب اسلامی دانست و گفت: تبیین مسأله ولایت فقیه از مواردی است که باید در ایام‌الله دهه فجر مد نظر قرار گیرد.
حجت الاسلام عباس اسکندري، مدير كل تبليغات اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اسلام، قرآن، رهبری امام خمینی(ره) و حضور مردم را از علت‌های وقوع انقلاب اسلامی دانست.

وی با بیان این که برنامه‌های دهه فجر باید بر اساس اسلام، ولایت فقیه و حضور مردم تدوین شود، ابراز کرد: تبیین مسأله ولایت فقیه از مواردی است که باید در این ایام مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید بر حضور مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی را یکی از برنامه‌های دهه فجر دانست و اظهار کرد: در همین زمینه کمیته تشکل‌های مردمی جلساتی را با گروه‌ها و هیأت‌های مذهبی و مردمی برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام اسکندری بیان کرد: یکی از اهداف ما این است که هیأت‌های مذهبی و مردم به صورت خودجوش برنامه‌هایی را در دهه فجر ارائه دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، ابراز کرد: یکی از برنامه‌های دهه فجر برگزاری همایشی با حضور مسؤولان هیأت‌های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: برنامه‌های جشن و سخنرانی در مساجد و  مسابقات سراسری کتابخوانی با هدف انتقال خاطره‌های انقلاب به نسل جدید از دیگر برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی در بیت امام خمینی(ره) در دهه فجر، اظهار کرد: در این برنامه‌ها سعی شده از آیاتی که در ایام انقلاب بیشتر مورد توجه مردم بود در مسابقات بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های تبلیغی در روستا‌های استان نیز در دستور کار است و مبلغان در این ایام با حضور در مساجد روستاها به تببین دستاوردهای انقلاب و مسأله ولایت فقیه می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گردهمایی ائمه جماعات و مبلغان با حضور استاندار قم را از دیگر برنامه‌های دهه فجر خواند و افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران نیز از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

حجت‌الاسلام اسکندری تهیه بروشورهایی با موضوع روزشمار روزهای انقلاب، نگاه امام خمینی(ره) به دنیای غرب، مسابقات انشاء نویسی و نقاشی با موضوع دستاوردهای انقلاب ویژه گروه سنی کودک، نوجوان و جوان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر برشمرد./927/پ202/ن

ارسال نظرات