۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۹۶۱۲۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

ملت ایران هیچ گاه به غربی ها اعتماد نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وابستگی های فرهنگی به غرب کشور را در مسیر سراشیبی و سقوط قرار می دهد، تصریح کرد: اگر فرهنگ غربی در کشور نهادینه شود، آرمان ها و عقاید انقلابی کشور زیر سؤال خواهد رفت و در مسیر فراموشی قرار می گیرد.
ملت ایران هیچ گاه به غربی ها اعتماد نخواهد کرد

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با بیان این که انقلاب اسلامی از ابتدای تولد تا امروز دشمنی ها و طوفان های سخت و شکننده ای را به خود دیده است، گفت: مردم وفادار ما عمق کینه و دشمنی بدخواهان را دانسته و به ارزش و بهای انقلاب اسلامی نیز آگاه هستند.

 

وی با اشاره به این که امروز جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی با 34 سال اخیر به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، افزود: ملت ایران در سایه اعتماد به نفس و بهره گیری از رهنمودهای بزرگان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی توانستند مشکلات و موانع را یکی پس از دیگری از میان بردارند.

  

حجت الاسلام جباری با بیان این که ملت ایران هیچ گاه به غرب اعتماد نخواهند کرد، افزود: پرونده غرب در نگاه ملت ایران بسیار تیره است و مردم کشورمان نمی توانند به همین سادگی به حرف های آنها اعتماد کنند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان فکر می کردند با تحریم و تهدید می توانند مانع از پیشرفت های ملی کشورمان شوند، خاطرنشان کرد: در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج اقتدار بین المللی قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شکست های متعدد سیاست های آمریکا در برابر ملت ایران آنها را بسیار عصبانی کرده است، افزود: به همین دلیل آمریکا در تلاش است با اتخاذ برخی سیاست ها جایگاه ایران اسلامی را در عرصه جهانی تضعیف کند.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که آمریکا راهی جز تعظیم در برابر ملت ایران ندارند، خاطرنشان کرد: 34 سال خصومت و دشمنی آمریکا و غرب علیه ملت ایران تنها پرونده آنها را سیاه تر کرده است، این در حالی است که جایگاه نظام اسلامی هر روز در جهان پررنگ تر و اثرگذار تر می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه قطع وابستگی کشورمان به غرب را فراهم کرد، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان در عرصه اقتصادی و حتی فرهنگی نیز وابسته به غرب بود، اما امروز کشورمان در هر دو حوزه به کشوری اثرگذار در دنیا تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به این که وابستگی های فرهنگی به غرب کشور را در مسیر سراشیبی و سقوط قرار می دهد، تصریح کرد: اگر فرهنگ غربی در کشور نهادینه شود، آرمان ها و عقاید انقلابی کشور زیر سؤال خواهد رفت و در مسیر فراموشی قرار می گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از ظرفیت های موجود در جهت نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه بهره گیریم، ادامه داد: اصلاح شیوه زندگی در کشورمان باید بر مبنای اصول دینی و انقلابی دنبال شود.

 

حجت الاسلام جباری انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و با بیان این که در سایه این انقلاب شکوهمند، فرهنگ ناب دینی امروز در بخش های مختلف کشور نهادینه شده است، ادامه داد: البته تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله داریم و باید برای تحقق واقعی آن گام های بیشتری برداشته شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت امروز کشورهای اسلامی اشاره کرد و  با بیان این که دشمنان سوریه را به کشوری ناامن تبدیل کرده و مشکلاتی را در آن جا به وجود آوردند، بیان داشت: این جریان سازی ها و کشته شدن صدها هزارنفر انسان بی گناه و آواره شدن بیش از یک میلیون سوری پس از شکست مفتضحانه و تاریخی رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان بزرگ و مقتدر روی داده است.

 

امام جمعه چمستان اضافه کرد: آن ها با بررسی های انجام شده از سوی شخصیت های حقوقی، نظامی، سیاسی و امنیتی رژیم صهیونسیتی به این نتیجه رسیدند که شکست ارتش جرار صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان به سبب کمک های بی وقفه تسلیحاتی دولت سوریه بوده است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که از آن زمان تصمیم گرفتند اگر قرار است معادلات امنیتی در منطقه و خاورمیانه به نفع رژیم صهیونیستی عوض شود باید نظام سوریه تغییر کند، گفت: آن ها از همان سال به دنبال تغییر وضعیت بودند که رژیم صهیونیستی به دنبال جبران شکست و انتقام از سوریه است.

 

امام جمعه چمستان اضافه کرد: برای از بین بردن نظام سوریه طرح های خود را با فازبندی های مشخص و مرحله به مرحله اجرایی کردند که همه آن ها تا به امروز منجر به شکست شده است.

 

وی با بیان این که آن ها در نهایت مجبور به برگزاری نشست ژنو دو شدند، گفت: همه تلاش غربی ها از برگزاری این گونه نشست ها تغییر حکومت در سوریه است و برای رسیدن به این هدف شوم خود از هر ابزاری استفاده خواهند کرد./950/ت302/ب

ارسال نظرات