۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۹۶۱۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دهه فجر فرصت مناسبی برای دشمن شناسی و تقویت وحدت ملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین و معرفی دستاوردها و آرمان‎های والای انقلاب اسلامی ایران، تقویت و انسجام وحدت ملی و دشمن شناسی است.
حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا،‌مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عصر دوشنبه در جلسه ستاد دهه فجر استان که با حضور مسؤولان تشکل های دینی، انجمن های اسلامی و کمیته قرآنی ستاد دهه فجر در بجنورد برگزار شد، به حضور گسترده مردم در برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجر تأکید کرد و افزود: مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و اکنون نیز می باید برنامه های گرامیداشت این مناسبت، با حضور همه اقشار مردم برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به گروه و قشر خاصی تعلق ندارد بلکه در جریان پیروزی این انقلاب اقشار مختلف مردم در صحنه حضور داشتند و با فداکاری های خود زمینه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در ایران فراهم کردند.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در سال های مبارزه برای سرنگونی رژیم ستم شاهی اندیشه ها و تفکرات مختلفی پشت سر امام خمینی (ره) و در مسیر آرمان های دینی و اسلامی حرکت کردند تا این انقلاب به پیروزی رسید و اکنون نیز همان اندیشه ها و تفکرات با بنیادی اسلامی در جامعه وجود دارند و در عرصه های مختلف در خدمت نظام اسلامی هستند.

 

وی تصریح کرد: باید در برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب، اقشار مختلف مردم در کنار مسؤولان حضور داشته باشند و بیش از آن که برنامه های این ایام به صورت دولتی و اداری برگزار شود، اقشار مختلف جامعه با حضور خود، رنگ و بوی دهه فجر را مردمی کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین و معرفی دستاوردها و آرمانهای والای انقلاب اسلامی ایران، تقویت و انسجام وحدت ملی و دشمن شناسی دانست و اظهار کرد: این دهه فرصت مغتنمی است تا همه کسانی که دل در گرو انقلاب و اسلام دارند، بار دیگر انسجام خود را به دشمنان نشان دهند و با آرمان های امام و انقلاب بیعتی دوباره کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که بر این اساس امسال برنامه های گرامیداشت دهه فجر در خراسان شمالی با رویکرد جدیدی برگزار می شود، افزود: امسال رویکرد برنامه های بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب در استان نوآوری، روشن گری و آگاهی بخشی و تنوع است تا از این طریق، جوانان و نسل جدید انقلاب اسلامی بیش از گذشته به اهداف و آرمان های انقلاب 57 آشنا شوند.

 

وی به برگزاری برنامه هایی شاخص و باکیفیت در سطح استان و شهرستان های تابع تأکید کرد و گفت: برگزاری با کیفیت و مطلوب برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر بهترین راه برای یادآوری خدمات ارزنده نظام اسلامی و آشنایی مردم با دستاوردهای 35 ساله نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: مسؤولان و دست اندرکاران برگزاری برنامه های گرامیداشت دهه فجر در خراسان شمالی می باید با کیفی سازی برنامه ها و اجتناب از اقدامات شعاری و کم محتوا، اثربخشی برنامه های دهه فجر در جامعه را بالا ببرند.

 

وی گلباران تمثال حضرت امام خمینی(ره)، اعزام روحانیان به مساجد شهرها و روستاهای استان، اجرای برنامه 10شب در10مسجد، دیدار با ائمه جمعه شهرستانها با حضور طلاب و روحانیون، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری گفتمانهای دینی در طول دهه فجر، برگزاری مسابقه پیامکی، تجهیز کتابخانههای مساجد و حوزه دین، شرکت در مراسم گلباران مزار شهدا، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری همایش نقش بانوان و جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، رونمایی از کتاب حوزه کودک مؤسسه قرآنی الزهرا(س) و برگزاری کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ نماز را از جمله برنامه های شاخص اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ایام الله دهه فجر ذکر کرد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا عنوان کرد: تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی، برگزاری همایش دختران امروز، مادران فردا، برگزاری نشست ویژه بانوان، برگزاری همایش مداحان خواهر، برگزاری همایش تجلیل از فعالان قرآنی، برگزاری کارگاه تخصصی حفظ قرآن کریم، حضور هماهنگ کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و مؤسسات وابسته در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه انقلاب، برگزاری کارگاه تخصصی قرائت، برگزاری همایش بصیرت افزایی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه رونامه دیواری، برگزاری نشست مبلغات، برگزاری مسابقه عکس انقلاب، برگزاری همایش عفاف و حجاب، برگزاری همایش فقه بازار اسلامی، برگزاری همایش انقلاب اسلامی، سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده و تجلیل از مداحان شاخص را از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه فجر برشمرد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات