۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۹۶۱۸۹
حجت الاسلام روحانی:

ایران اسلامی هیچ گاه از آرمان های اصلی انقلاب فاصله نخواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی که برگرفته از اسلام ناب است امروز در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان الگو پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: همه هراس آمریکا و کشورهای غربی جهانی شدن این گفتمان ارزشی است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که وحدت در همه جوامع به خصوص جامعه اسلامی یکی از مهم ترین موضوعات بوده که اثرات ارزنده بسیاری دارد، گفت: متأسفانه امروز در جهان اسلام با تشتت روبرو هستیم.

 

وی با اشاره به این که وحدت در جامعه بشری به حسب موضوعاتی که وجود دارد امری گرانقدر است، بیان داشت: وحدت می تواند مانع جداسازی ها در عرصه جغرافیایی دینی، عقیدتی و سایر مسائل باشد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با تاکید بر این که در تعالیم والای قرآنی، انبیای الهی و اهل بیت معصومین به مسأله وحدت توجه ویژه ای شده است، ادامه داد: وحدت به عنوان دارویی برای درمان درد بزرگ تفرقه است که دشمنان دین مبین اسلام بیش از گذشته نسبت به ترویج تفرقه تلاش دارند.

 

حجت الاسلام روحانی، اضافه کرد: مهم ترین ابزار در راستای رسیدن به اهداف دشمنان در تفرقه است که آن ها با تفرقه مشغول قتل عام مسلمانان هستند.

 

امام جمعه بابل با بیان این که امروز راهی نداریم که به وحدت دست پیدا کنیم، گفت: مهم ترین مسأله ای که امروز در جهان اسلام باید به آن توجه شود موضوع وحدت است که اثرات و برکات فراوانی دارد.

 

وی با تاکید بر این که ایادی استکباری به لحاظ دشمنی ذاتی که در درون خود داشته و کینه هایی که دارند به دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا در برابر تلاش های دشمنان ایستاده و با وحدتی ارزنده در کنار هم باشیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، اضافه کرد: جهان اسلام با توجه به قابلیت ها و بالندگی های درون خود اگر به هم متصل شوند تبدیل به قدرتی می شوند که این قدرت تنه به تنه قدرت غربی زده بلکه در بسیاری از موارد زمینه تسلط بر آن ها را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام روحانی  با تاکید بر این که با توجه به زنده شدن دین مبین اسلام و احیاشدن فرهنگ قرآنی دشمنان درصدد تفرقه برآمده اند تا مسلمانان به یکدیگر نزدیک نشوند، گفت: اگر مسلمانان به هم نزدیک شوند دشمنان مرگ خود را در این وحدت می بینند.

 

امام جمعه بابل با بیان این که دشمنی ایادی استکبار جهانی اقتضا می کند تا در راستای تفرقه تلاش کنند، بیان داشت: تحقق عزت اسلامی در گرو وحدت و همگرایی است که راهی جز این امر ارزنده و حاکمیت در میان مسلمانان نداریم.

 

وی با اشاره به این که امروز اسلام ناب شیعی در جهان عزتمندانه در حال گسترش است، تصریح کرد: به حتم جهانی شدن اسلام ناب در گرو همگرایی امت اسلامی و ایستادگی در برابر خواسته های نامشروع غرب است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که متأسفانه برخی کشورهای به ظاهر اسلامی خود به عاملی برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تبدیل شده اند، تصریح کرد: اقدامات عربستان در حمایت از گروه های تکفیری در سوریه و دیگر کشورهای اسلامی گوشه ای از گام های اختلاف برانگیز این کشور است.

 

امام جمعه بابل با تأکید براین که عربستان باید دست از تفرقه افکنی و حمایت از گروه های تکفیری و سلفی بردارد، خاطرنشان کرد: خاندان سعودی به اجرای کننده خواسته های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز تنها کشوری است که همواره بر ضرورت وحدت و همگرایی در میان کشورهای اسلامی تأکید داشته و دارد، ادامه داد: متأسفانه برخی حکام عربی به غلام حلقه به گوش آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که نظام اسلامی در سایه وحدت و همدلی امروز در برابر زیاده خواهی آمریکا و غرب با صلابت ایستاده است، تصریح کرد: ایران اسلامی در 34 سال اخیر همواره در برابر منافع استکباری و استعماری غرب در منطقه ایستادگی کرده است و اجازه نداده غربی ها منابع موجود در خاورمیانه را همانند گذشته به تاراج ببرند.

 

امام جمعه بابل با تأکید براین که ایران اسلامی بر سیاست های اصولی خود همچنان پایبند است و هیچ گاه از آرمان های اصلی انقلاب فاصله نخواهد گرفت، ادامه داد: دوران کدخدامنشی و قلدری آمریکا و کشورهای غربی بر ملت ها به سر آمده و امروز گفتمان کشورها است که می تواند تعیین کننده باشد.

 

وی با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی که برگرفته از اسلام ناب است امروز در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان الگو پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: همه هراس آمریکا و کشورهای غربی جهانی شدن این گفتمان ارزشی است./950/ت302/ب

ارسال نظرات