۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۹۶۲۴۶

نشست تخصصی طلاب و روحانیان آمل با موضوع وقف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی وقف، عصر امروز با حضور طلاب و روحانیان حوزه علمیه و اعضای بسیج طلاب و روحانیان شهرستان آمل برگزار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نشست تخصصی وقف، عصر امروز با حضور طلاب و روحانیان حوزه علمیه و اعضای بسیج طلاب و روحانیان شهرستان آمل در اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این نشست با بیان این که ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است، گفت: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.

 

وی با اشاره به این که وقف های جدید نیاز اساسی جامعه امروز است، اضافه کرد: باید فرهنگ سازی درستی در جامعه صورت گیرد تا وقف هایی با محوریت پژوهش، ازدواج، مسکن و درمان در جامعه ترویج پیدا کند.

 

رییس اداره اوقاف آمل با تاکید بر این که اگر می خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم باید برنامه مدونی ارائه کنیم، بیان داشت: طلاب و روحانیان باید با برنامه ریزی جدی گام برداشته تا وارد مسائل مختلف شوند.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که آشنایی طلاب و روحانیان با مسائل شرعی نهادها و دستگاه های اجرایی می تواند تاثیرگذار باشد، گفت: اگر روحانیان اطلاعات کافی را داشته باشند می توانند در بسیاری از مراحل مدافع عملکرد ادارات بوده و نقد درست و سازنده ای نسبت به اقدامات آنان انجام دهند.

 

وی با اشاره به این که باید به نیت واقفان توجه شده تا در راه خود مدیریت شود، بیان داشت: تحولات بسیاری در مجموعه اوقاف صورت گرفته و بزرگ ترین سامانه مالی در این سازمان راه اندازی شده است.

 

رییس اداره اوقاف آمل با تاکید بر این که مبنای عملکرد ما حرکت جهادی بر مبنای رهنمودها و تدابیر ارزنده رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: نهضت ترویج حفظ قرآن کریم در شهرستان ایجاد خواهد شد و حمایت های ویژه ای را در این راستا صورت می دهیم.

 

حجت الاسلام حسین محمدیان امیری، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل  نیز در این نشست با بیان این که بسیج طلاب و روحانیان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه می تواند فعالیت های فرهنگی و دینی ارزنده ای را در مساجد انجام دهد، گفت: این طرح ها به صورت حلقه های تربیتی باید اجرا شود تا زمینه ساز هدایت نسل جوان جامعه و ماندگاری افکار انقلاب اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به این که وقف در ابعاد فردی و اجتماعی آثار ارزنده ای دارد که باید به نقش والای آن توجه شود ، ادامه داد: وقف مروج روحیه تعاون و همدلی در بین بشریت بوده و عدالت اجتماعی را به همراه دارد.

 

وی با بیان این که وقف به لحاظ فرهنگی باعث توسعه ارزش های الهی در جامعه می شود، بیان داشت: با وقف امکانات مادی در خدمت فرهنگ و دین قرار می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه آمل با اشاره به این که باید فعالیت های مساجد براساس دستورالعمل ها و به صورت مشورت و همگرایی باشد، بیان داشت: نباید فعالیت ها براساس سلیقه ای و خارج از ظوابط باشد.

 

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر این که الزامات وقف باید به صورت اجماع در اختیار دست اندرکاران قرار بگیرد، ادامه داد: درآمدهای مساجد باید در ابعاد مختلف هزینه شده و به صرف یک موضوع اختصاص پیدا نکند./950/پ202/ع

ارسال نظرات