۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۹۶۲۷۱

ادامه مذاکرات ژنو درباره سوریه

خبرگزاری رسا ـ اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در یک نشست خبری گفته است که "می‌دانم که نه امروز توافقی صورت می‌ گیرد و نه فردا و نه هفته آینده."
پرچم آمريکا و روسيه و سوريه
نشست سه جانبه ژنو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: گزارش ها از محل مذاکرات بین بخشی از نیروهای مخالف دولت سوریه و نمایندگان حکومت این کشور حاکی است که دو طرف بر سر موضوع انتقال قدرت با مشکل روبرو شده‌اند.


به گفته منابع خبری، نمایندگان حکومت سوریه "بیانیه‌ای اصولی" را در این رابطه ارائه داده اند که در آن اشاره ای به موضوع انتقال قدرت نشده است و این نکته با مخالفت نمایندگان مخالفان روبرو شده است.


اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در یک نشست خبری گفته است که "می‌دانم که نه امروز توافقی صورت می‌ گیرد و نه فردا و نه هفته آینده."


مخالفان که خواهان انتقال قدرت در کشور هستند، می‌گویند که بشار اسد نباید در حکومت آینده سوریه نقشی داشته باشد.


فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در رابطه به توافق روزهای قبل در مورد حمص گفت: زنان و کودکان آزاد هستند که حمص را ترک کنند، اما گروه‌های شورشی مسلح از خروج آنها از شهر جلوگیری می‌کنند.


آقای ابراهیمی اظهار امیدواری کرده است که کمک‌های بشردوستانه نیز به حمص ارسال شود.


وی تاکید کرده است که مخالفان در جریان مذاکرات موافقت کرده‌اند که اسامی افرادی که در بازداشت نیروهای مسلح مخالف هستند را به دولت ارایه کنند.


از سال 2011 که جنگ سوریه آغاز شد، بیش از یک صد هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند. در این جنگ بیش از 9 میلیون نفر نیز آواره شده‌اند و یک بحران انسانی عظیم برای سوریه و همسایگانش ایجاد کرده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات