۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۹۶۲۸۱
رییس اداره اوقاف آمل:

بزرگداشت علما ترویج دیانت و خدامحوری در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج دیانت و خدامحوری در جامعه اسلامی است، گفت: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این مسأله نتایج فراوانی را برای ترویج تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.
رييس اداره اوقاف آمل

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل سه شنبه شب در مراسم آغاز فعالیت هیأت مذهبی ناصرالحق که در بقعه متبرکه ناصرالحق(ناصرکبیر اطروش) در آمل برگزار شد با بیان این که ناصرالحق بعد از رحلت محمدبن زید به منطقه گیلان و دیلم هجرت کرد و به کمک مردم حکومتی تشکیل داد و به مازندران آمد،گفت: او در کنار حکومت داری مفسر، فقیه و راوی حدیث گرانقدری بود.

 

وی با اشاره به این که ناصرکبیر اطروش آن قدر شخصیت بزرگواری است که مکتب ناصریه را پایه گذاری کرد، بیان داشت: ایشان از مقام والایی برخوردار بوده که باید بیش از پیش ناصرالحق را به آحاد جامعه و مردم معرفی کنیم.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند این بقعه باید به زیارتگاه تبدیل شده و سنگ بنای بازسازی بقعه ناصرالحق به دستور رهبری بوده است، ادامه داد: خوشحالی رهبر معظم انقلاب به اندازه تمام دنیا برای ما ارزش دارد که ایشان در رابطه با شخصیت ناصرالحق فرمودند بزرگان خاندان پیامبر مثل داعی کبیر و ناصرکبیر و بقیه خاندان حسنیون و اولاد پیامبر(ص) با تکیه به مردم این منطقه توانسته پرچم اسلام، ولایت و معارف زلال قرآنی را در این منطقه بیافرازند.

 

حجت الاسلام علیخانی اضافه کرد: حدود یک میلیارد برای مرمت و بازسازی بقعه ناصرالحق هزینه شده است و برای آن که علمای دین مبین اسلام را معرفی کنیم آمادگی داریم تا در بقاع متبرکه دیگر هم مرمت و بازسازی داشته باشیم.

 

وی با بیان این که بقعه ناصرالحق به عنوان یکی از بقاع بین المللی و آبروی ایران است که باید تبدیل به قطب فرهنگی شود، گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی در این راستا فرمودند خاندان ناصرکبیر نسبت به ایرانی ها حق حیات داشته و تشیع را ترویج کردند و ما باید این خاندان را احیا کنیم و امیدواریم بقعه این بزرگوار تبدیل به قطب فرهنگی شود.

 

رییس اداره اوقاف آمل با اشاره به این که این بقعه مرمت و بازسازی شده است که جای تشکر از سازمان اوقاف و امورخیریه دارد، بیان داشت: مدیریت این بقعه باید در اختیار جوانان باشد تا برنامه های فرهنگی و مذهبی در آن صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که باید در راستای معرفی بقعه متبرکه ناصرالحق تلاش والایی داشته باشیم، ادامه داد: هیأت مذهبی ناصرالحق در این آستان گرانقدر راه اندازی شده است که باید در راستای تبدیل این مکان مقدس به قطب فرهنگی کوشا باشیم.

 

وی با بیان این که خط قرمز ما در بقاع متبرکه جوانان هستند، گفت: همت ما باید در این راستا بوده تا در جنگ نرم دشمنان، جوانان را جذب چنین مکان های ارزنده ای کنیم و روند فعالیت های خود را گسترش دهیم.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج دیانت و خدامحوری در جامعه اسلامی است، گفت: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این مسأله ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه براساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام علیخانی گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را مسأله ای ضروری دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیش تری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگوار هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده فرهنگی ایستادگی کنند.

 

وی با بیان این که دیانت و خدا محوری را باید به نسل امروز جامعه نشان دهیم و از آن برای تجربه اندوزی آیندگان بهره گیریم، گفت: باید در راستای ترویج ارزش های والای اسلامی در جامعه همت ارزنده ای صورت گیرد.

 

گفتنی است؛ مراسم افتتاح بازسازی و مرمت بقعه ناصرالحق(ناصرکبیر اطروش) در روز اول بهمن با حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام در آمل و همایش بین المللی بزرگداشت ناصرکبیر اطروش در روزهای اول و دوم بهمن در محمودآباد برگزار شد./950/پ202/ع

ارسال نظرات