۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۲۹۰
با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری؛

همایش سیره و زمانه امام کاظم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) با اشاره به ارسال 80 اثر به دبیرخانه این همایش، عنوان کرد: همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) 21 بهمن‌ماه با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود.
همايش سيره و زمانه امام کاظم

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین رسولیان، دبیر اجرایی همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) گفت: این همایش به همت انجمن علمی تاریخ پژوهان حوزه علمیه روز 21 بهمن ماه در قم برگزار میشود.

وی افزود: این همایش علمی با محورهایی همچون زندگانی، عصر و زمانه امام کاظم(ع) با موضوع بسترشناسی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زمانه ایشان، سیره فردی، خانوادگی، اجتماعی، عبادی، اقتصادی و اخلاقی امام کاظم(ع)، وضعیت اهل بیت(ع)، شیعیان، حاکمیت، اندیشه و رفتار سیاسی امام کاظم(ع) برگزار میشود.

دبیر اجرایی همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) عنوان کرد: از دیگر محورهای این همایش میتوان به سیمای امام کاظم(ع) در ادبیات جهان اسلام، تبار و خاندان که شامل فرزندان، همسران و امام زادگان منسوب به ایشان میشود، حرم امام کاظم(ع) در بستر تاریخ و کتاب‌شناسی امام کاظم(ع) اشاره کرد.

وی افزود: در این همایش که با حضور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، آیتالله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و یکی از مدیران سطح عالی حوزههای علمیه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

رسولیان یادآور شد: 80 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش رسیده است که از این تعداد، 40 مقاله به مرحله نهایی راه یافته و در دو جلد کتاب منتشر خواهد شد./997/د102/ن

ارسال نظرات