۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۹۶۳۱۲
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی لرزه بر پیکر آمریکا و دیگر مستکبران جهان انداخته است

خبرگزاری رسا ـ حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با توجه به سالروز 9 بهمن 57 و باز شدن فرودگاه مهرآباد برای ورود امام(ره) به کشور، گفت: ایمان وعقیده مردم ایران زمینه ساز انقلاب شد و تا آنجا پیشرفت که امروز کل مستکبران از عظمت و قدرت آن به خود می لرزند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی و وزارت دفاع، با اشاره سالروز 9 بهمن 57، اظهار داشت: در این روز بختیار با اصرار ملت مجبور شد فرودگاه را برای ورود امام(ره) به کشور باز کند.

وی به جزئیات علت و نحوه دستگیری و تبعید امام خمینی(ره)اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) روزی مجبور به ترک مکه شد اما خداوند کاری کرد که چندی بعد با عظمت و جلال بازگشت و مکه را فتح کرد، این کار خداست؛ امام(ره) نیز در تبعید و خروج از کشور با مشکلات زیادی مواجه شد اما پس از چند سال با اقتدار و صلابت به میهن بازگشت.

این مرجع تقلید افزود: مردم نقشه می کشند، ظالمان و جباران نقشه می کشند و خداوند نیز نقشه می کشد در این میان همواره نقشه خدا بر همه آنها غلبه می کند مانند ماجرای حضرت موسی(ع) و حضرت یوسف(ع) که برخلاف کارهایی که دشمنان ایشان انجام می دادند تا آنها را از بین ببرند خداوند آنان را عزیز کرده و به اوج قدرت رساند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که اسلام با سکولار مخالف است، گفت: سکولار یعنی همه چیز منهای خدا، آمریکا و اروپا در همه کارها اینچنین عمل می کنند اما فرهنگ، سیاست، قوای نظامی ما با خدا تعریف شده است و این  امر به ما شجاعت بخشیده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی مسأله ایمان و عقیده را نخستین گام در تکامل انسان دانست و ابراز داشت: همه پیامبران الهی نیز کار خود را با این دو مسأله آغاز می کردند یعنی به درون سازی انسان می پرداختند؛ باور، ایمان و عقیده نقش بسزایی در زندگی انسان دارد از این رو 750 آیه قرآن در مورد خداوند است که به توحید، علم، قدرت، جمال و جلال خداوند می پردازد و به انسان درس خدا شناسی می دهد.

وی یکی دیگر از اعتقادات مهم در زندگی بشر را اعتقاد به معاد برشمرد و گفت: دو هزار آیه در این مورد نازل شده است؛ برخی نسبت به معاد جسم شبهه ایجاد می کردند که خداوند چگونه می تواند جسمی را که پوسیده و از بین رفته است را مجددا بوجود آورد پاسخ این است که سلول‌های جسم انسان در اثر متابولیسم‌ بدن بارها از بین رفته و جایگزین می شوند و در طول عمر چندین بار جسم انسان عوض می شود اما روح همچنان باقی است.

این مرجع تقلید ایمان، اخلاق، روحیات و ملکات را مربوط به روح دانست و خاطرنشان کرد: مرگ پلی است که روح انسان را از این دنیا به عالم برزخ منتقل می کند و در آنجا جسمی مثالی به ما می دهند که شبیه به این همین بدن اما سبک‌تر است؛ اعتقاد ما این است که خداوند در روز قیامت ذرات جسم اصلی انسان در هرکجا که باشد گردهم می آورد و مجددا همین جسم دنیایی را برمی انگیزد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که چرا باید همین جسم در قیامت برانگیخته شود؟ گفت: به دلیل این که اعضای بدن ما باید در قیامت نسبت به عملکرد ما شهادت دهند؛ علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می فرماید همه موجوداتی که ما مشاهده می کنیم دارای درک و شعور اند و به حمد، ثناء، تقدیس و تسبیح خدا مشغول هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اعمال انسان را تابع ایمان و عقیده دانست و ابراز داشت: حماسه آفرینی رزمندگان ما در صحنه هشت سال دفاع مقدس ناشی از ایمان آنان بود؛ کسی که از مرگ بترسد نمی تواند وظیفه‌اش را انجام دهد؛ با همین نیروی ایمان قوی است که ایران توانسته در طول این سال‌ها در مقابل آمریکا، انگلیس، صهیونیست، فرانسه و جریان تکفیری بایستد.

وی با تأکید بر این که انقلاب نیروی ایمان ملت را تقویت کرده است، گفت: پیش از انقلاب 60 هزار مستشار آمریکایی داشتیم که با قانون کاپیتالاسیون در ایران زندگی می کردند؛ معنای این واژه این است که  در ایران آمریکایی‌ها آقا هستند و و هر کاری بکنند ایران حق بازخواست آنان را ندارد؛ این نشانه ضعف ما در آن دوران است.

این مرجع تقلید افزود: ریشه کاپیتالاسیون از زمان عهدنامه ترکمنچای و از سوی روس‌ها به ایران تحمیل شد که شهید آیت الله مدرس به مبارزه با آن پرداخت و این قانون را در مجلس آن زمان برداشت؛ بار دیگر در زمان امام خمینی(ره) این قانون از سوی آمریکا تحمیل شد و سخنان کوبنده امام(ره) در این زمینه منجر به دستگیری و تبعید ایشان شد./928/پ202/ج

ارسال نظرات