۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۶۳۶۱

قدرت نمایی نتانیاهو برای آمریکا

خبرگزاری رسا ـ بنیامین نتانیاهو در نشست مطبوعاتی خود گفت: تل آویو هیچ تعهدی برای رفتن زیر بار طرح های آمریکا برای برقراری صلح ندارد.
باراک اوباما و بنيامين نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، گفت: تل آویو هیچ تعهدی برای رفتن زیر بار طرح‌های آمریکا برای برقراری صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها ندارد.


نتانیاهو در نشست مطبوعاتی در همایش سالیانه اندیشکده امنیت ملی رژیم صهیونیستی گفت: زمانی که آمریکا طرح خود را ارائه کند، تل آویو بند بند آن را بررسی خواهد کرد و هیچ الزامی به قبول آن ندارد.


وی گفت: تنها طرحی را می‌پذیرد که در آن شرط های موکد ما لحاظ شده باشد!


نتانیاهو گفت: امنیت ما باید کاملا حفظ گردد؛ تدابیر امنیتی مورد نظر ما پذیرفته شود؛ کشوری که برای فلسطینی ها برپا می شود عاری از سلاح باشد و فلسطینی ها قبول کنند که پس از پیمان صلح نهایی به مطالبات خود از ما برای همیشه خاتمه دهند!!


نتانیاهو این گفته را نیز تکرار کرد که یکی از مهم ترین پیش‌شرط های او این است که فلسطینی ها رژیم اشغالگر را به عنوان کشور یهودی به رسمیت بشناسند.


به نوشته نیویورک تایمز، طرح جان کری بر اساس مرزهای سال 1967 تنظیم شده و تاکید دارد که پس از عقب نشینی رژیم اشغالگر از بقاع اردن (شرق کرانه باختری که هم‌مرز اردن است) تدابیر ویژه برای تامین امنیت اسرائیل در این محل برقرار خواهد شد.


2 هفته پیش ژنرال موشه یعلون، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، در انتقادی تند از جان کری او را به خاطر تهیه این طرح، فردی متوهم نامیده و گفته بود که زودتر یک نوبل صلح به او بدهند که دست از سر ما بردارد.


در پی ابراز خشم دولت آمریکا، یعلون از کری پوزش خواست، اما در عین حال هم‌چنان انتقادهای ماهوی خود را تکرار می کند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات