۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۹۶۳۸۷
همزمان با ایام الله دهه فجر؛

اعزام 400 مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام 400 مبلغ دینی همزمان با فرا رسیدن دهه فجر به مناطق مختلف استان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران چهاشنبه شب در گردهمایی رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان در سرخرود محمودآباد با اشاره به در پیش بودن سی و پنجمین سالگرد پیروزی نهضت امام راحل، انقلاب اسلامی را احیاء کننده نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی مردم دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی احکام دینی تنها در امور فردی خلاصه می شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری احکام دینی در اولویت برنامه های کشور قرار دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: انقلاب اسلامی ایران با ماهیت دینی خود ضمن مخدوش کردن اعتبار نظریه های غربی، توانست مفاهیم استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی را در چارچوب حکومت دینی به دنیای مادی گرای معاصر عرضه کند.

 

وی با بیان این که ماهیت انقلاب اسلامی با مساجد و روحانیت گره خورده است، تاکید کرد: تدوام ارزش های انقلاب با فعالیت مستمر فرهنگی و تبلیغی مساجد تاثیرگذارتر خواهد بود.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اسلام، راه را برای مقابله با هجمه های دشمنان تبیین کرده است که باید از تعالیم ارزشمند قرآن بهره جست و با این کتاب مأنوس تر شد، گفت: انسان ها تشنه معارف الهی هستند که روحانیت به عنوان مروجان اصلی ارزش های دینی باید به این مسأله توجه داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درصدد برگزاری جشن های دهه فجر به صورت مردمی هستیم که در این راستا کمیته های مذهبی، تشکل های دینی، انجمن های اسلامی و کانون مداحان یاری گر ما خواهند بود.

 

وی از اعزام 400 نفراز مبلغان دینی به مدارس، محافل و مساجد مازندران همزمان با ایام الله دهه فجر خبرداد و افزود: مدیریت کمیته قرآنی، هیأت های مذهبی و تشکل های دینی ستاد دهه فجر استان بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جشنواره وبلاگ نویسی، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، جشنواره قرآنی جوان و تجلیل از برترین های قرآنی از جمله برنامه های شاخص دهه فجر است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان، گفت: چهار هزار و 700 هیأت مذهبی دارای کد رایانه های ثبت شده، دو هزار و 500 هیأت مذهبی دارای مجور و هزار و 300 مسجد در استان مازندران وجود دارد که آماده برگزاری جشن های انقلاب هستند.

 

مهدی قره شیخ لو، رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور نیز در این نشست با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی یک ضرورت است، گفت: تلاش ما باید در این راستا بوده تا فضای نورانی قرآنی را در میان آحاد مردم رونق دهیم.

 

قره شیخ لو، ادامه داد: زمانی می توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم که مردم بر مبنای قرآن فکر و عمل داشته باشند که می تواند بسیار اثرگذار و راهشگا باشد.

 

وی با اشاره به این که در فعالیت های قرآن نباید به کارهای شکلی اکتفا شود، ادامه داد: اگر میزان قرآن باشد هر چقدر باعث نزدیکی فکر و عمل قرآنی شود کارهای ما پرثمر خواهد بود.

 

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر این که باید به کیفی کردن فعالیت های قرآنی توجه ویژه ای وجود داشته باشد، افزود: حرکت بر مبنای کیفیت سبب تاثیرگذاری ارزنده کارها خواهد شد و اگر تنها یک کلاس قرآنی برگزار می شود باید خروجی آن در جامعه مشهود باشد.

 

وی با بیان این که باید به مفاهیم قرآن در جامعه توجه شود، گفت: هرچه فعالیت های قرآنی افزایش پیدا کند و از کارهای شکلی به سمت مفاهیم قرآنی حرکت کنیم سبب خواهد شد تا معضلات و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.

 

قره شیخ لو، ادامه داد: باید در فعالیت ها با برنامه ریزی و انسجام ارزنده ای گام برداریم که می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد./950/د101/ب

ارسال نظرات