۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۹۶۴۲۰
در حاشیه تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی صورت گرفت؛

فروتنی استاد در برابر شاگردان

خبرگزاری رسا ـ مراسم تقدیر از مجاهدت‌های علمی حضرت آیت‌الله جوادی آملی در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با فروتنی استاد همراه شد.
پانزدهمين همايش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه که پیش از ظهر امروز 10 بهمن‌ماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، از مجاهدت‌های علمی حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، استاد و مفسر برجسته قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

 

مراسم تجلیل از مجاهدت‌های علمی حضرت آیت‌الله جوادی آملی در حالی با حضور آیات مرتضی مقتدایی، سیدهاشم حسینی بوشهری، غروی و حجت‌الاسلام سیدعلی عماد انجام شد که با فروتنی استاد در برابر شاگردان همراه بود.

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی اگرچه در ابتدای سخنان خود به عنوان سخنران ویژه این مراسم از این تجلیل شایسته قدردانی کرد اما نکاتی را متذکر شد که حوزویان و حضار در سالن همایش را به تأمل و تفکر واداشت.

 

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه شیطان مهم‌ترین دشمنی است که در هیچ جا و هیچ زمانی به انسان رحم نمی‌کند، با اشاره به تعریف و تمجیدهای صورت گرفته، گفت: بزرگ‌ترین تیر شیطان تعریف و تمجید است و اگر فردی عنوان آیت‌الله العظمی را به خود بگیرد یعنی تیر شیطان اثر کرده است.

 

وی اظهار کرد: القابی مانند آیت‌الله العظمی تیری از جانب شیطان است که اگر آدمی قبول کرد، دچار مشکل می‌شود؛ البته می‌توان برای افراد مرحوم از این عنوان آن هم در حد رحمه الله استفاده کرد، اما در زمان حاضر برای من قبول این عنوان‌ها بسیار دشوار است، در عین حال از شما تشکر می‌کنم./920/پ202/ی

ارسال نظرات