۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۶۴۷۵
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

روایت حجت‌الاسلام مروی از تدابیر رهبر برای حل مشکلات مردم

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به یکی از شخصیت‌های نظام که خدمت ایشان عرض کرده بود آیا شرایط شما را نگران نکرده است، فرمودند هیچ نگرانی احساس نمی‌کنم، اما از این همه خصومت‌ورزی و بی‌عدالتی، ظلم و زورگویی قدرت‌های استکباری بر ملتی که می‌خواهد روی پای خود بایستد، ناراحت هستم.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مروي، معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تبیین ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، پرداخت.

 

وی با اشاره به سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی، روش و منش امام خمینی‌(ره) را راهنمای همه ملت‌های اسلامی عنوان و اظهار کرد: برای پیمودن با قدرت راه عزت، ‌عظمت، پیشرفت، استقلال و معنویت، ‌باید آن امام بزرگوار را الگو و اسوه خود قرار دهیم.

 

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام خمینی‌(ره) تجسم انقلاب اسلامی ایران است، به تبیین سه ویژگی آن امام راحل یعنی ایمان، عمل صالح و تهذیب و تزکیه نفس پرداخت و گفت: امام‌ خمینی(ره) حقیقتا در گفتار عمل به خدا و نصرت الهی ایمان داشت.

 

وی افزود: امام راحل هم به وعده‌ها، بشارت‌ها و انذارهای الهی معرفت و شناخت داشت و هم اعتقاد و اعتماد کامل داشت و هم براساس همین معرفت و اعتقاد عمل کرد و سبب این همه آثار و برکات در تاریخ بشریت شد و امروز همین ویژگی را در رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشاهده می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ایمان به خدا، ایمان به نصرت الهی و تکیه بر وعده‌های الهی را از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت:‌ سه سال پیش که دشمنان شرایط را بر ملت ایران سخت کرده‌ بودند، یکی از شخصیت‌های نظام با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده و عرض می‌کند آیا این شرایط شما را نگران نکرده است که رهبری می‌فرمایند هیچ نگرانی احساس نمی‌کنم.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ادامه می‌فرمایند البته این همه خصومت‌ورزی و بی‌عدالتی، ظلم و زورگویی قدرت‌های استکباری بر ملتی که می‌خواهد روی پای خودش بایستد، پیشرفت کند و پاسدار فرهنگ دینی خود باشد انسان را ناراحت می‌کند و به تدبیر وامی‌دارد که راهی برای این توطئه‌ها و دشمنی‌ها بگشاید و زحمت را از دوش مردم کم کند.

 

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی دوم امام راحل، گفت: عمل صالح امام خمینی‌(ره)، تشکیل نظام اسلامی و حکومتی براساس معارف قرآن کریم و معارف دین بود که همه آحاد ملت در آن نقش دارند و رأی و نظر آنها در سرنوشت کشور تعیین کننده و تأثیرگذار است.

 

وی در ادامه تلاش عربستان سعودی برای سرنگونی دولت سوریه را مخالف عمل صالح مدنظر قرآن کریم دانست و افزود: متأسفانه امروز به نام کشور اسلامی و به نام خادم الحرمین دست در دست دشمنان قسم خورده اسلام، یهود و صهیونیسم می‌دهند تا یک کشور اسلامی مانند سوریه را از پای دربیاورند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تصریح کرد: آنها ادعای اسلامیت دارند، سالی میلیون‌ها نسخه قرآن را به چاپ می‌رسانند و به همه عالم توزیع می‌کنند اما عمل، روش و سیره آنان مخالف و متضاد با آموزه‌های قرآنی است.

 

وی همچنین به بیان ویژگی سوم امام راحل اشاره کرد و با بیان اینکه امام خمینی‌(ره) انسانی خودساخته بود و در بالاترین درجه تهذیب و تزکیه نفس قرار گرفته بود، گفت: امام راحل قدمی برای ریاست و مطرح شدن خود برنمی‌داشت و حتی قدمی برای ریاست معنوی و روحانی که مرجعیت شیعه است، برنداشت./920/پ202/ج

ارسال نظرات