۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۹۶۴۸۱
امام جمعه زنجان:

قدرت های استکباری به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان، آمریکا را کشوری خود برتر بین خواند و گفت: قدرت های استکباری مانند آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند ولی به گفته مقام معظم رهبری ما به مسؤولین کشور که فرزندان انقلاب هستند اعتماد کامل داریم.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان که در مصلی بزرگ خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد در ادامه سلسله مباحث خود از رساله الحقوق امام سجاد (ع) در ذیل حق هفدهم که مربوط به حقوق استاد بر شاگرد است، گفت: امام سجاد (ع) در رساله الحقوق خود در ذیل حقوق استاد بر شاگرد می فرماید هر کس حتی یک کلمه به تو آموخته باشد استاد تو است و حق او بر تو این است که همیشه او را گرامی بداری و به نیکی از او یاد کنی.

 

علما سبب تعادل روحی و معنوی جامعه هستند

وی در ادامه با اشاره به این که امام خمینی (ره) به مردم این کشور درس مبارزه با طاغوت را آموخت اظهار داشت: سخن امام سجاد (ع) می تواند در مورد امام خمینی (ره) صادق باشد و او حق استادی بر گردن تک تک مردم این کشور داشته باشد چون ایشان درس شجاعت، مبارزه با طاغوت و جهاد فی سبیل الله را به این ملت آموختند که نباید زیر بار حرف زور و ظلم برویم و به تأسی از امام حسین (ع) شعار «هیهات من الذله» سر دهیم و خوشبختانه شما مردم هم به خوبی حق این استاد را ادا کردید.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به روایاتی که از علما و صاحبان علم به نیکی یاد کرده است خاطر نشان کرد: در روایات فراوانی از علما و صاحبان علم به نیکی و بزرگی یاد شده است و حتی رسول اکرم (ص) فرمودند که «اکثر الناس قیمتا اکثرهم علما» و لذا از مجموع سخنان بزرگان و روایات بر می آید که علما وزنه های جامعه هستند و سبب تعادل روحی، روانی و علمی جامعه می شوند.


نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه کثرت علم را سبب افزایش اطاعت الهی در بین مردم دانست و تصریح کرد: وقتی معرفت که از طریق علم به دست می آید در جامعه افزایش یابد اطاعت الهی که زائیده معرفت است گسترش می یابد و انسان بیشتر خدای خویش را می شناسد.

 

وی افزود: اگر توجه کرده باشید یکی از بزرگی ها و عظمت های دین مبین اسلام این است که هیچ دین و آئینی به اندازه آن مردم جامعه را به آموختن علم و دانش سفارش نکرده است و دلیل آن هم این است که هر چه قدر دانش و آگاهی نسبت به خداوند متعال گسترش یابد زمینه رعایت تقوای الهی نیز آماده تر می شود.

 

افتخارات دهه فجر هیچ گاه فراموش شدنی نیست

امام جمعه زنجان در ادامه آغاز دهه فجر را شروع افتخارات فراموش ناشدنی مردم ایران توصیف کرد و اظهار داشت: آغاز دهه فجر شروع مناسبت ها و افتخارات جمهوری اسلامی است و این افتخارات به قدری بزرگ هستند که با گذشت زمان نه تنها چیزی از ارزش های آن کاسته نمی شود بلکه با گذشت هر سال زیباتر و بهتر پاس داشته می شود که اولین این افتخارات بازگشت پیروزمندانه امام خمینی (ره) به کشور بعد از سال ها مبارزه و تبعید و زندان است.

 

وی در ادامه بارزترین ویژگی اخلاقی امام خمینی (ره) را تکلیف محوری ایشان بیان کرد و گفت: یکی از بزرگ ترین و بارزترین ویژگی های اخلاقی امام خمینی (ره) تکلیف محوری ایشان بود که هر کاری را که انجام می دادند فقط و فقط برای رضای الهی و ایجاب تکلیف بود و هیچ حب و بغض شخصی در آن دخیل نمی شد؛ هم آن زمانی که در نجف اشرف ایدئولوژی حکومت اسلامی را بیان می کردند و هم آن زمانی که اعلامیه می دادند شاه باید از این مملکت برود، در تمامی این حالات فقط و فقط به تکلیف الهی خویش عمل می کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه شجاعت امام را الهام گرفته از معنویت سرشار درونی ایشان خواند و تأکید کرد: وقتی امام بعد از بازگشت به ایران در بهشت زهرا (س) فریاد سر می دهد که من دولت تعیین می کنم و من در دهن این دولت می زنم همه این ها به برکت نماز شب ها و راز و نیازهائی است که به گفته همراهانشان هیچ گاه در نیمه های شب ترک نمی شد و همین مناجات ها بود که چنین آرامش سنگینی به وی داده بود که هیچ قدرتی در جهان نبود مگر این که در چشم ایشان کوچک و خوار تلقی می شد و البته خودشان هم هیچ گاه مانند بسیاری دیگر مست قدرت نشدند و همیشه خدا را در نظر داشتند و مصلحت کشور اسلامی را.

 

وی در پایان افزود: بارها گفته شده و باز هم می گوییم همانطور که مقام معظم رهبری هم فرموده اند ما به آمریکا هیچ اعتمادی نداریم چون همه این دیکتاتوری ها که در این کشور وجود داشت، نشأت گرفته از شرارت آنها و هم دستان شان بود و امروز هم به فکر توطئه برای این مرز و بوم هستند و لذا ما هیچ اعتمادی به قدرت های استکباری مانند آمریکا نداریم ولی به گفته مقام معظم رهبری به مسؤولین خود که فرزندان این انقلاب هستند اعتماد کامل داریم. /949/پ202/ب

ارسال نظرات