۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۹۶۴۹۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دولت مردان ایران پاسخ مناسبی به یاوه گویی های آمریکا بدهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که گزینه نظامی علیه ایران هنوز بر روی میز است، از مسؤولان و دولت مردان ایران خواست تا پاسخ مناسبی به این یاوه گویی های مقامات آمریکایی بدهند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ابتدا به مسأله کاهش بارندگی در استان خراسان شمالی و درخواست های مردمی برای اقامه نماز باران پرداخت و گفت: باید دقت کنیم که چرا با وجود این که از مدت ها پیش ابرها بر فراز آسمان استان هستند اما بارندگی روی نمی دهد و مردم خراسان شمالی همچنان چشم انتظار باران هستند.

 

وی با بیان این که باید دلیل این مسأله را در رفتار و کردار خود جستجو کنیم، اظهار داشت: رفتارهای غیراسلامی، لقمه های حرام، کم فروشی و گران فروشی در بازار، فریب و ریاکاری و ... از جمله مواردی هستند که متأسفانه در جامعه شیوع پیدا کرده و مانع از بارش رحمت الهی شده اند.

 

امام جمعه بجنورد خطاب به مردم اضافه کرد: لقمه های حرام وارد زندگی خود کرده و مسائل شرعی را رعایت نمی کنیم آنگاه انتظار بارش رحمت الهی را داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به درخواست های مردمی برای اقامه نماز باران، افزود: تا وقتی این مسائل بدیهی را رعایت نکنیم؛ خواندن نماز باران فایده چندانی ندارد چرا که رعایت مسائل شرعی، تقوی، کسب روزی حلال و ... هستند که سبب بارش رحمت الهی می شود.

 

مقدمه انقلاب اسلامی منقلب شدن مردم در معنویات بود

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی ایران، با بیان این که در پیروزی انقلاب آیه شریف «والفجر و لیال العشر» به معنای واقعی تجلی پیدا کرد، افزود: 10 روز بهمن سال 57 از دوازدهم تا بیست و دوم این ماه، دهه فجر انقلاب اسلامی بود چرا که در دوازدهم این ماه فجر انقلاب شروع شد و در روز بیست و دوم بهمن نیز خورشید انقلاب اسلامی ایران طلوع کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با طلوع خورشید انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، تاریکی های جهل و ستم از بین رفته و مردم طعم زندگی با عزت در سایه ولایت الهی را چشیدند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، در بهشت زهرا در روز ورود به کشور، اظهار داشت: وقتی امام خمینی در این سخنرانی گفت که دولت تعیین می کند؛ در واقع مسأله ولایت الهی و حق تعیین دولتی اسلامی را مطرح کرد که از جانب خداوند برای این کشور در نظر گرفته شده بود.

 

وی همچنین با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم» افزود: این سخن به این معنا است که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدا به نقش مردم در حکومت و مردم سالاری دینی اعتقاد کامل داشت و به مردم بها و شخصیت می داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همچنین هنگامی که امام خمینی(ره) در این سخنرانی گفت که به دهان این دولت( دولت بختیار) می زند در واقع صلابت و قاطعیت خود را نشان داد که دولتی نامشروع و باطل را کنار می زند، چرا که حق و باطل و نور و ظلمت با یکدیگر جمع پذیر نیستند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با قرائت آیه شریف «إن الله لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم» اظهار داشت: بر اساس این آیه خداوند حال هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند و در مسأله پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم، مردم کشور ابتدا تحولی درونی و انقلابی نخست در دل های خویش به وجود آوردند و آنگاه بود که انقلاب دوم و پیروزی بر نظام شاهنشاهی روی داد.

 

به گفته وی بر اساس فرموده امام خمینی(ره) مردم ایران در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابتدا خود به معنویات منقلب شدند و سپس انقلاب اسلامی حاصل شد.

 

به یاوه گویی های آمریکا پاسخ متناسب داده شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که گزینه نظامی علیه ایران هنوز بر روی میز است، از مسؤولان و دولت مردان ایران خواست تا پاسخ مناسبی به این یاوه گویی های مقامات آمریکایی بدهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه در تعامل با کشورهای غربی، اظهار داشت: بر اساس فرموده رهبر انقلاب، نرمش قهرمانانه در عرصه دیپلماسی می باید همراه با حفظ صلابت و اقتدار باشد اما در عین حال از تشنج زایی در این حوزه نیز جلوگیری شود.

 

به گفته وی در این بخش باید از تشنج زایی اجتناب کنیم اما نباید به دشمنان نیز اعتماد داشت چرا که عقلانی نیست به دولتی چون آمریکا که همواره در پی تحقیر و تهدید ملت ایران است؛ اعتماد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: درست نیست که اگر دولت مردان آمریکایی با حمله و تحقیر ملت ایران اظهار نظر کردند مسؤولان و دولت مردان ایرانی با نرمش جواب آنها را بدهند چرا که این اقدام به معنای نرمش قهرمانانه نیست.

 

وی با اشاره به یاوه گویی های اخیر مقام های آمریکایی در مورد ایران، با بیان این که ساکت ماندن در برابر این جسارت ها و یاوه گویی های آمریکا جایز نیست، از مسؤولان و دولت مردان ایران خواست تا محکم و مردانه پاسخ این یاوه گویی ها را بدهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همان گونه که سرلشگر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران پاسخ محکم و کوبنده ای به این اظهارات نسنجیده مقام های آمریکایی داد و گفت که ملت ایران آرزوی رویارویی مستقیم با آمریکا را دارند؛ مسؤولان دیگر هم باید این گونه به این اظهارات نادرست آمریکایی ها پاسخ دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تأکید کرد: ملت ایران از گزینه های روی میز دولت آمریکا نمی ترسند چرا که انقلاب اسلامی ایران، این ملت را از نظر شخصیت و تفکر، غنی سازی کرده و به همین دلیل هم از تهدیدهای توخالی آمریکا واهمه ای ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: گیریم که کشورهای غربی غنی سازی اورانیوم را از ملت ایران بگیرند، در برابر غنی سازی فکر و شخصیت ملت ایران می خواهند چه اقدامی انجام دهند؟.

 

وی خطاب به مقام های آمریکایی عنوان کرد: اگر مرد میدان هستید بیایید چرا همواره گزینه نظامی را به رخ ملت ایران می کشید و در عمل جرأت اقدام ندارید؟.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: البته دولت آمریکا یک بار برای استفاده از گزینه نظامی وارد شد اما سیلی سختی خورد و متوجه شد که استفاده از این گزینه برای او چه هزینه هایی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناخرسندی مسؤولان دولتی در زمینه اعتراض و انتقاد به تیم مذاکرات هسته ای، گفت: اگر کسی به هیأت رسمی مذاکره کنندگان هسته ای ایران نقد و اعتراض قانونی دارد؛ نباید او را به مخالفت با دولت و اشکال تراشی متهم کرد.

 

به گفته وی بنا به فرموده رهبر انقلاب، اعتماد به مسؤولان منافاتی با تذکر، اعتراض، نقد و اشکال ندارد بلکه باعث می شود تا احتمال اشتباه در مسائل مختلف کمتر شود./9314/پ201/ب

ارسال نظرات