۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۶۴۹۵
امام جمعه دامغان:

ملت ایران از تهدید‌های توخالی آمریکا هراسی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اسلامی بودن مهم ترین و بزرگ ترین خصوصیت انقلاب ملت ایران بوده و هست، همانا مردم ما با ندا و سلاح الله اکبر طاغوت را سرنگون و دشمنان را شکست دادند.
امام جمعه دامغان حجت الاسلام ترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: مردم ما برای خدا و احیای اسلام ناب محمدی به میدان آمدند و امروز نیز ایمان و ولایت‌مداری ملت مسلمان ایران و خون پاک شهدا بزرگ ترین سرمایه انقلاب و نظام اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: مردم ما جانشان را برای ارزش‌های دنیوی، مال و ثروت، ارزانی و گرانی و متاع مادی دنیا فدا نکردند، شهدا برای اسلام و احیاء ارزش‌ها و احکام اسلامی در جامعه جانفشانی کردند و این نیت پاک و خالص است که آنها را تا ابد زنده و جاودان کرده است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به عدم حمایت و بصیرت مردم در زمان حکومت سرشار از عدل و حکمت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به‌عنوان بزرگترین چالش پیش روی آن حضرت، افزود: بالاترین و مهم ترین عامل قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران همراهی مردم با ولایت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی خاطرنشان کرد: واضح و مشهود است که اگر امروز بعد از 35 سال این انقلاب با قدرت و قوت و صلابت روی پای خود ایستاده حاصل رهبری با درایت و بصیرت امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب و حضور شایسته و به‌هنگام مردم در تمامی صحنه‌های مهم و سرنوشت‌ساز است.

 

امام جمعه دامغان اضافه کرد: دشمنان و به‌ویژه آمریکا بدانند اگر مردم ما به چشم دشمن به آنها نگاه می‌کنند نتیجه دشمنی مشهود آنان با ایران و ایرانی و آرمان‌های دینی این ملت از آغازین روزهای نهضت اسلامی تا به امروز و خصومت عینی آنها با اسلام و تفکر شیعی در جای جای کره خاکی است.

 

ملت ایران از تهدید‌های تو خالی آمریکا هراسی ندارد

 

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به سخنان اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و تشکر از مواضع‌قاطع مسؤولان کشور به‌ویژه سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سخنان بی‌مایه و غیر دیپلماتیک جان کری بار دیگر نیات خصمانه آنها را نسبت به کشور و ملت ما آشکار ساخت ولی او و اربابانش باید بدانند که ملت ایران از تهدید‌های تو خالی آمریکا هراسی ندارد.

 

حجت الاسلام ترابی گفته‌های وزیر امور خارجه آمریکا راجع به عدم صدور اجازه برای ادامه کار نیروگاه اراک، افسانه خواندن عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از خاورمیانه و تهدید چندصدباره ایران به حمله نظامی را مضحک و نشانه ناتوانی آنها در برابر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دانست.

 

وی با بیان این مطلب که آمریکا غرق در مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود است، تصریح کرد: آنها عقب مانده‌ترین و بدهکار‌ترین نظام اقتصادی دنیا را دارند حال چگونه می‌خواهند برای تمام کشورهای جهان و ایران تعیین تکلیف کنند.

 

حوزه‌های علمیه مایه برکت جامعه اسلامی هستند

 

امام جمعه دامغان با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه این مراکز علوم دینی را مایه برکت جامعه اسلامی خواند و  افزود: حوزه‌های علمیه نعمت‌های بزرگی هستند که به انسان سازی و تربیت عالمان دیندار و با بصیرت و هادیان جامعه می‌پردازد و باید حمایت و تقویت شوند.

 

نماینده ولی فقیه در دامغان خاطر‌نشان کرد: حوزه‌های علمیه اسلام را در بدترین شرایط ظلم و جور طاغوت‌ها و در زمان غیبت کبری امام زمان(عج) تا به امروز حفظ کرده اند و همواره به مبارزه منفی با ظلم و جور پرداخته و بی نیاز از هرگونه حمایت دولت‌ها نیاز‌های خود را تأمین کرده‌اند./977/پ202/ب

ارسال نظرات