۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۹۶۵۴۴

اقلیت های مذهبی با امام جمعه ارومیه دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه فجر، نمایندگان اقلیت های مذهبی با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت و گو کردند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نمایندگان اقیلت های مذهبی پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت و گو کردند.

 

در این دیدار که در دفتر امام جمعه ارومیه، فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه برگزار شد، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز حضور داشت.

 

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این دیدار با انتقاد از 72 ملت خواندن مردم شهرستان ارومیه، اظهار کرد: نباید به علت وجود اقوام، ادیان و مذاهب مختلف ارومیه را شهر 72 ملت خواند بلکه باید وحدت مردمان این شهر را تحسین کرد و آن را ید واحدی خواند که به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

 

وی آذربایجان غربی و به ویژه ارومیه را رنگین کمانی از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف دانست و افزود: رنگین کمان واحد زیبایی خود را از قرارگیری رنگ‌های مختلف کنار یکدیگر به دست آورده است که در استان ما نیز وحدت اقوام و پیروان ادیان مختلف و زندگی آرام و مسالمت ‌آمیز آنها در کنار یکدیگر مصداق رنگین کمان است.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به حمایت و پشتیبانی اقلیت های دینی و مذهبی استان از نظام جمهوری اسلامی گفت: در ارومیه اقلیت ‌های دینی پانزده شهید و پنج جانبازان به انقلاب اسلامی تقدیم کرده ‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: در چند سال گذشته به دلیل تقارن جشن ‌های دینی با محرم و صفر، پیروان اقلیت‌های دینی به حرمت این ایام از برپایی آیین‌های شادی و سرور خودداری کرده و در مصیبت شهادت امام حسین (ع) با مسلمانان به سوگ نشسته اند.

 

اقلیت های مذهبی حامی نظام جمهوری اسلامی هستند

 

استانلی سیمونز، ربیس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این دیدار با تبریک آغاز سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر پشتیبانی پیروان ادیان توحیدی کشور از نظام جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: مسیحیان از جمله آشوریان به معنای واقعی از نظر فکری، سیاسی و اجتماعی حامی نظام هستند.

 

وی تصریح کرد: اقلیت ‌های دینی همواره و در صحنه‌ های مختلف از جمله مبارزه با رژیم شاهنشاهی، هشت سال دفاع مقدس و مشکلات مختلف حاکمیت  نظام در کنار سایر ملت برای عبور از بحران ‌های مختلف تلاش کرده ‌اند.

 

سیمونز به تبلیغات لابی صهیونیسم در خصوص تضییع حقوق پیروان ادیان توحیدی در ایران گفت: دشمنان نظام به دنبال ترویج این تصور در جهان هستند که پیروان ادیان آسمانی در این کشور مظلوم واقع شده و در هیچ زمینه به حقوق مسلم و انسانی خود دست پیدا نمی‌ کنند.

 

رییس انجمن آشوریان ارومیه از یوناتن بت ‌کلیا، نماینده آشوریان و کلدانی ‌ها در مجلس شورای اسلامی برای فعالیت در راستای رسیدگی به امور این قشر تقدیر کرد و اظهار داشت: وی نه ‌تنها نماینده آشوریان و کلدانی ‌ها بلکه وکیل همه ملت بوده و در زمینه‌های گوناگون از انجام هیچ خدمتی دریغ نمی کند./936/پ202/ب

ارسال نظرات