۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۹۶۵۵۱
حجت الاسلام و المسلمین قریشی:

پیروان ادیان در برابر مطالبات رهبری احساس مسؤولیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیروان ادیان توحیدی همچون مسلمانان در برابر مطالبات رهبر انقلاب احساس مسؤولیت می کنند.
حجت الاسلام قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه پیش از ظهر امروز در دیدار با نمایندگان اقلیت های دینی در ارومیه اظهار داشت: همه انبیاء الهی در منظر دین مبین اسلام معصوم شناخته می شوند، بنابراین پیروان آنها شایسته احترام هستند.

 

وی با اشاره به فداکاری و جان گذشتگی های پیروان ادیان الهی در ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: پیروان ادیان الهی شهیدان و جانبازان بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: در حال حاضر نیز  پیروان ادیان دینی همچون مسلمانان در خصوص منویات رهبری متعهد بوده و درقبال مطالبات رهبری احساس مسؤولیت می کنند.

 

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز و فعالیت های اجتماعی اقلیت های دینی در کنار مسلمانان خاطرنشان کرد: تعامل و همراهی ادیان، مذاهب و اقوام گوناگون در تحقق اهداف ترسیم شده نظام جمهوری اسلامی ایران لازم و ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید در پیشبرد برنامه‌ های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی از نظرات، پیشنهادات و انتقادات کارشناسان اقلیت‌ های دینی استفاده شود.

 

وحدت ملت ایران مثال زدنی است

 

توماس میرم، اسقف اعظم خلیفه‌گری آشوری، کلدانی و کاتولیک ارومیه نیز در این دیدار  گفت: امت واحد زیر پرچم نظام اسلامی و در مسیر ولایت فقیه قرار داشته و برای مجد، عظمت و اعتلای این کشور در سطح منطقه و جهان به طور جدی تلاش می‌کنند.

 

اسقف اعظم خلیفه‌گری آشوری، کلدانی و کاتولیک ارومیه اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در همه زمینه ‌ها با یکدیگر تعامل و همکاری نزدیکی را به منصه ظهور رسانده ‌اند به گونه ای که وحدت میان ملت مثال زدنی است.

 

وی با بیان این که پیروزی انقلاب منشأ خیر و برکات در سراسر کشور است، ادامه داد: از بدو تاسیس نظام اسلامی در کشور میزان تعامل و همکاری‌ها به مراتب افزایش یافته است، در همه زمینه‌ ها مراودات وسیعی با هدف پیشبرد برنامه‌های گوناگون شکل می ‌گیرد.

 

میرم انتصاب حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی به عنوان امام جمعه ارومیه را تبریک گفت و اظهار داشت: حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی برای امنیت نه ‌تنها ارومیه؛ بلکه استان زحمات فراوانی کشیده ‌اند.

 

گفتنی است، دیدار نمایندگان اقلیت ‌های دینی با امام جمعه ارومیه در فرهنگسرای قرآن و عترت این شهرستان انجام شد./936/پ202/س

 

ارسال نظرات