۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۶۵۷۹

مداخله آمریکا در امور داخلی اوکراین

خبرگزاری رسا ـ جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، قرار است که با نمایندگان اپوزیسیون اوکراین ملاقات و مذاکره کند.
جان کري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش صدای آمریکا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با نمایندگان اپوزیسیون اوکراین ملاقات و مذاکره کند.


این دیدار وزیر امور خارجه آمریکا طی سفرش به آلمان انجام می شود. آقای کری روز جمعه راهی آن سفر است. طی این سفر که از روز جمعه 31 ژانویه تا یکشنبه 2 فوریه ادامه می یابد، وزیر امور خارجه ایالات متحده از برلین و مونیخ دیدار خواهد کرد.


گفته می شود جان کری روز پنجشنبه زمینه دیدار و گفت و گو با نمایندگان اپوزیسیون اوکراین فراهم آورد. وی طی تماسی تلفنی با رهبران اپوزیسیون اوکراین صحبت کرد و از آنها به جهت دفاع از دموکراسی تقدیر و تشکر کرده است.


در آستانه دیدار جان کری با اپوزیسیون اوکراین، روز پنجشنبه ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین، طی بیانیه ای، رهبران اپوزیسیون کشورش را به دامن زدن به بحران سیاسی در اوکراین متهم کرد و گفت: مخالفان دولت، خواست خود را بر مردم تحمیل کرده اند و آنها در سرمای شدید به خیابان ها کشانده اند تا جاه طلبی های سیاسی خود را دنبال کنند.


لازم به ذکر است که معترضان اوکراینی چند ماهی است که در اعتراض به سیاست های دولت انوکوویچ در خیابانها حضور دارند و تقریبا پایتخت را به تعطیلی کشانده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات