۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۹۶۵۹۰
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

با اعتبارات قطره چکانی نمی شود مصلا ساخت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این که در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 760 شهر کشور اقامه می شود، گفت: دو سوم از 760 نماز جمعه در سراسر کشور محل مناسبی برای اقامه نماز جمعه ندارند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد رضا تقوي رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاشان، بر لزوم مشارکت مردم و خیرین در اجرای پروژه های مصلی تأکید کرد و اظهار داشت: پروژه های مصلی سازی در کشور نیاز به اعتبارات میلیاردی دارد که علاوه برکمک های مردمی، دولت و مجلس نیز باید توجه ویژه ای به امر مهم داشته باشند.

وی با تقدیر از اقدامات دولت در اجرای پروژه های سالن های ورزشی سرپوشیده، ورزشگاه، استخر و زمین های چمن فوتبال و نیاز جوانان به زیر ساخت های ورزشی افزود: احداث پروژه های مصلی در کشور برای مردم متدین و نمازگزار جمعه نیز به مانند احداث زیر ساخت های ورزشی مورد توجه دولت قرار داشته باشد.

به گفته وی برای نظام اسلامی و جامعه اسلامی شایسته نیست مؤمنان و نمازگزاران جمعه، آن تابستان ها زیر آفتاب گرم و زمستان ها در در سرما و زیر برف و باران نماز جمعه را اقامه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این که در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 760 شهر کشور اقامه می شود، یاد آور شد: دو سوم از 760 نماز جمعه در سراسر کشور محل مناسبی برای اقامه نماز جمعه ندارند.

وی با ابراز تأسف از اینکه نماز جمعه در دو سوم از شهرهای دارای نماز جمعه در پارک و سالن های تربیت بدنی اقامه می شوند، افزود: در برخی از شهرهای کشور نماز جمعه در مساجدی اقامه می شود که برای نماز جمعه احداث نشده است و ظرفیت جمعیت نمازگذارجمعه را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یادآور شد: درحال حاضر احداث مصلی نماز جمعه در بیش از 200 شهر کشور در حال انجام است که این تعداد مصلای نماز جمعه به دلیل تجمع زیاد جمعیت نمازگزار باید دارای مقاومت، استحکام و امنیت زیادی باشد.

وی با بیان این که پروژه های مصلی از پروژه های سنگینی است که نیاز به اعتبارات زیادی دارد، یاد آور شد: اختصاص 25 میلیارد تومان از سوی دولت در بودجه سال آینده برای احداث مصلی های نماز جمعه کشور رقم ناچیزی است که جوابگوی احداث 3 مصلی در شهرهای کوچکی مثل قمصر کاشان است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، گفت: نمایندگان مجلس و دولت باید توجه باشند، تخصیص اعتبارات با روش قطره چکانی نمی تواند جوابگوی نیازهای این بخش باشد ضمن این که تأمین تمامی هزینه سنگین پروژه های مصلی سازی از توان مردم نیز خارج است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اظهار امیدواری کرد، دولت و مجلس به این مسأله مهم توجه ویژه داشته باشند تا مصلاهایی در کشور احداث شود که در شأن و منزلت مردم متدین کشور باشد./939/پ203/س

 

 

ارسال نظرات