۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۶۶۰۴

فقر و بی خانمانی 25 درصد از اروپائیان

خبرگزاری رسا ـ برای خانه بدوشان فقر تنها مسئله نیست. آنها قربانیان بحران اقتصادی بوده و ناگزیر از زندگی در کلبه هایی بدون آب، گرما و حداقل امکانات رفاهی اند.
بي خانمان هاي اروپايي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ یورونیوز در خبری گفت: شصت سال از زمانی که کشیش کاتولیک فرانسوی، “آبه پیر“، متاثر از سرمای سخت سال 1954 و قربانیان آن، فریاد کمک به بی خانمان ها را سر داد می گذرد.
به گفته یورونیوز؛ آبه پیر موسسه ای را بدین منظور پایه گذاری و فراخوانی برای پیوستن به این همکاری اجتماعی منتشر کرد. اما ادامه شصت سال بی خانمانی در فرانسه، نشان داد که نه تنها نشانه ای از بهبود اوضاع نیست، بلکه وضع بدتر هم شده است.
یورونیوز در ادامه گفت: برای خانه بدوشان فقر تنها مسئله نیست. آنها قربانیان بحران اقتصادی بوده و ناگزیر از زندگی در کلبه هایی بدون آب، گرما و حداقل امکانات رفاهی اند.
به گزارش این شبکه؛ در اروپا، فرانسه یکی از بدترین شرایط را دارد و از سال 2001 تا 2013، خانه های فقر و بی سرپناهی 50 درصد افزایش یافته است. 141 هزار نفر خیابان خواب و 2میلیون و هشتصد هزار نفر دارای مسکن نامناسب اند.
گفتنی است این افزایش تنها شامل فرانسه نیست. شمار بی خانمان ها طی سال های اخیر در سراسر اروپا گسترش یافته است. بویژه در شهرهایی که از بحران اقتصادی لطمه دیده اند و نیز در شهرهای بزرگی مانند لندن.
بنا بر تاکید یورونیوز؛ در اروپا، 24 درصد جمعیت در خطر فقر و یا محرومیت های اجتماعی قرار دارند. از این تعداد 27 درصد شامل کودکان، بیش از 20 درصد افراد بالای 65 سال و 9 درصد شامل کسانی است که حتی دارای شغلی هستند.
همچنین کسانی که از مسکن نامناسب رنج می برند، اغلب متعلق به گروه های اجتماعی کودکان، زنان و جوانان زیر 35 سال اند.
قابل ذکر است در یونان با نرخ بیکاری 16 درصد و متاثر از بحران مالی و اقتصادی، تعداد بی خانمان ها طی دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است. افراد زیادی را می توان دید که با وجود تحصیلات عالی، شب را در خیابان ها سر می کنند.
همچنین باید گفت در فرانسه ساختن مسکن اجتماعی یکی از وعده های انتخاباتی فرانسوا اولاند، رئیس جمهور کنونی بود. اما منتقدان می گویند در شصتمین سال فراخوان کشیش آبه پیر، دولت ها هنوز نتوانسته اند اقدامی کارساز در این زمینه انجام دهند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات