۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۹۶۶۰۷

ادامه ژنو2 علی رغم بن بست در مذاکرات

خبرگزاری رسا ـ نماینده ویژه سازمان ملل از خواست هیئت دولت سوریه برای مشورت با بشاراسد تا قبل از تصمیم گیری برای شرکت و یا عدم شرکت در دور بعدی مذاکرات خبر داد.
ژنو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری گفت: مذاکرات موسوم به ژنو 2 میان نمایندگان دولت سوریه و گروهی از مخالفان، در حالی پایان یافت که دو طرف همچنان بر باقی ماندن بر مواضع خود اصرار داشته و نسبت به عدم پیشرفتی در آن اذعان داشتند.
هیئت های مذاکره کننده در حالی قرار است احتمالا ده روز دیگر دوباره در ژنو گرد هم آیند، که حتی هیچ توافقی برای ارسال کمک های بشر دوستانه به شهر تحت محاصره حمص حاصل نشد.
اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل از خواست هیئت دولت سوریه برای مشورت با بشاراسد تا قبل از تصمیم گیری برای شرکت و یا عدم شرکت در دور بعدی مذاکرات خبر داد.
اما ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه، با اذعان به این که هیچ نتیجه ملموسی در مذاکرات این هفته بدست نیامده، گفت: “بی نتیجه ماندن مذاکرات به دو دلیل بود. اول از همه عدم جدیت و بلوغ در مذاکرات و دیگری تهدید آنها به شکست کشاندن کنفرانس بود.”
در همین حال لوی صافی، سخنگوی مخالفان موسوم به ائتلاف ملی سوریه، ضمن بیان این اتهام که دولت سوریه خواهان راه حل سیاسی نیست و نمی خواهد برای پایان دادن جنگ گامی بردارد، گفت: ما تا ابد اینجا نخواهیم ماند. زمانی خواهد رسید که روشن خواهد شد آیا رژیم خواهان انتقال قدرت هست یا نه. این چیزی است که به نفع کشور است.”
همزمان با این مذاکرات، طرفداران و مخالفان رژیم بشار اسد در مقابل ساختمان محل برگزاری آن در ژنو تظاهرات کردند.
به نظر می رسد موفقیت های نظامی و دیپلماتیک دولت قانونی بشاراسد در چند ماه گذشته، مانع از عملی شدن خواسته مخالفان مبنی بر انتقال قدرت شود.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات