۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۹۶۶۱۵
باقری لنکرانی در قم:

مسیر پیشرفت کشور از آزاد سازی550 میلیون دلار نمی‌گذرد

خبرگزاری رسا ـ باقری لنکرانی با بیان این‌که باید بدانیم که با چه کسانی مذاکره می‌کنیم، گفت: نباید به قول دشمن اعتماد کرد و آنها را دوست برشمرد چون آنها به دنبال نابودی نظام ما هستند.
 باقري لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کامران باقری لنکرانی شنبه شب در جشن بزرگ دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان این‌که امروز با استفاده از دانش مدرن به سمت حل مشکلات کشور پیش رفته ایم، گفت:‌ امروز کشورهای خارجی مسیرهای حمایتی خود از ما دریغ کرده اما کشور ما با اتکای به خود به پیشرفت‌های بسیاری یافته است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ملت ما، ابراز کرد: دشمن دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و این‌که فکر کنیم دشمن را می‌توان بر سر مهر آورد خیالی بیش نیست.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که امروز دشمنان با وجود حسن نیت ایران باز هم دست از زیاده‌ خواهی‌های خود بر نمی‌دارند، اظهار داشت: متأسفانه آمریکا همچنان بحث گزینه نظامی را علیه ما مطرح می‌کند.

کسی که دشمن خود را دوست تلقی کند به نتیجه نمی‌رسد

این فعال عرصه سیاسی با بیان این‌که آمریکا در بحث حقوق بشر دارای کارنامه‌ای دوگانه است، افزود: آمریکا همواره نشان داده که از خوی استکباری برخوردار است.

باقری لنکرانی دشمن‌شناسی را یکی از ارکان سیاست دانست و گفت: ما به دنبال این نیستیم که در عرصه دیپلماسی حضور نداشته باشیم اما اعتقاد داریم کسی که دشمن خود را دوست تلقی کند به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان این‌که باید بدانیم که با چه کسانی مذاکره می‌کنیم، ابراز کرد: نباید به قول دشمن اعتماد کرد و آنها را دوست شمرد چون آنها به دنبال نابودی نظام ما هستند.

مسیر پیشرفت کشور از 550 میلیون دلار آزاد سازی درآمدها نمی‌گذرد

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مسیر پیشرفت کشور ما از 550 میلیون دلاری که پس از فشارهای فراوان قرار است به حساب بانک مرکزی ریخته شود، نمی‌گذرد.

این فعال عرصه سیاسی با بیان این که 1+5 به عنوان نماینده تمام قدرت‌ها در مقابل ایران قرار گرفته است، گفت: امروز قدرت ایران دلیل اقتدار ما است و اگر آنها لحظه‌ای احساس می‌کردند که توان دفاع از خود را نداریم بدتر از عراق و افغانستان به ما حمله می‌کردند.

باقری لنکرانی با اشاره به این‌که گزینه نظامی علیه ایران هزینه سنگینی را برای دشمن به دنبال دارد، ابراز کرد: ‌دشمن به خوبی این مسأله را می‌داند و این‌که در مسأله اقتصادی به ما فشار می‌آرود به خاطر این است که در این عرصه خود را مقتدر نکرده‌ایم.

وابستگی به نفت در بودجه اصلاح چندانی پیدا نکرده است

وی با بیان این‌که اقتصاد کشور ما سال‌های متمادی به نفت تکیه کرده است، اظهار داشت: امسال هم اقتصاد وابسته به نفت در بودجه اصلاح چندانی پیدا نکرده است.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی حل می‌شود، افزود: نگاه مجلس در بحث بودجه باید به این مسأله باشد که ریخت و پاش‌ها و مخارج اضافه به حداقل برسد و شفاف‌سازی داشته باشیم.

این فعال عرصه سیاسی تأکید کرد: نباید بودجه‌ای در کشور وجود داشته باشد که به حساب خزانه ملی واریز نشود.

کشور ما به سرمایه‌گذاران صهیونیست نیازی ندارد

باقری لنکرانی با تأکید بر این‌که کشور ما به هیچ وجه به سرمایه‌گذاران صهیونیست نیازی ندارد، گفت: صهیونیست با اساس نظام اسلامی مشکل دارد و ما را رقیب عقیدتی خود می‌داند از این رو نباید انتظار داشته باشیم تعامل سازنده با ما داشته باشد.

وی مبتنی بودن بر ارزش‌های دینی را رمز بالندگی و پایداری نظام اسلامی دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی ما با توجه به ارزش‌های اسلامی امروز خاری در چشم صهیونیست‌ها شده است.

اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات است

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که مشکلات اقتصادی امروز ما به خاطر عدم توجه به اقتصاد مقاومتی بوده است، افزود: در حوزه اقتصاد باید به جایگاهی برسیم که هر وقت خواستیم شیر نفت خود را ببندیم و این امر با توجه به اقتصاد مقاومتی حاصل خواهد شد.

این فعال عرصه سیاسی با تبریک به تیم مذاکره کننده به خاطر آزاد شدن بخشی از درآمدهای کشور، ابراز کرد: البته با آزاد شدن 550 میلیون دلار اتفاق بزرگی رخ نمی‌دهد؛ نباید به دشمن اعتماد کرده و مسیر حرکت ما باید از سوی خودمان تعیین شود.

وی با اشاره به گفته غربی‌ها مبنی بر تعیین نیویورک به عنوان محل بعدی مذاکرات، این امر با نشانه پر رویی آنها دانست و گفت: البته سیاست مداران ما نیز جواب مناسبی به غربی‌ها دادند.

ادبیات دیپلماسی در کشور تغییر کرده اما ملت ما زیر با ظلم نمی‌رود

باقری لنکرانی تأکید کرد: غربی‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که هرچند سلایق و ادبیات دیپلماسی خارجی در کشور ما تغییر کرده اما ملت ما هیچ گاه زیر بار ظلم نمی‌رود و منافع ملی را با چیزی عوض نمی‌کند که موجب سرشکستگی شود.

برخی هنوز به تحلیل درستی از فتنه 88 دست پیدا نکرده‌اند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت نهم با بیان این‌که استکبار جهانی از هیچ توطئه‌ای علیه از بین بردن نظام اسلامی فرو گذار نیست، افزود: یکی از اقدامات دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی فتنه 88 بود هرچند متأسفانه برخی پس از گذشت چهار سال هنوز تحلیل دقیقی از فتنه ندارند.

این فعال عرصه سیاسی ادامه داد: متأسفانه امروز برخی از دست‌نشانده‌های داخلی و افراد جاهل در جهت اهداف و نقشه‌های دشمنان حرکت می‌کنند.

باقری لنکرانی با بیان این‌که مشارکت 87 درصدی در کمتر انتخاباتی طی 100 سال گذشته در دنیا رخ داده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان سعی کردند این پیروزی را به چالشی جدی برای نظام اسلامی تبدیل کنند.

وی خواستار محاکمه علنی فتنه گران از سوی قوه قضائیه شد و ابراز کرد: با محاکمه فتنه گران تکلیف همه مسائل روشن می‌شود.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان شهدای فتنه از مظلوم‌ترین شهدای ما هستند، به بیان خاطره‌ای از دوران فتنه 88 پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از خاطرات تلخ بنده زمانی بود که خبر دادند آمبولانسی که یک بسیجی را به سمت بیمارستان می‌برد در محاصره گروهی از اراذل قرار گرفته و تا نیروی انتظامی حاضر شود آنها آن بسیجی را خارج کردند و آنقدر کتک زدند تا به شهادت رسید.

این فعال عرصه رسانه با انتقاد از کسانی که  عنوان می‌کنند از حق خود در فتنه 88 گذشته‌اند، گفت: این افراد توضیح دهند که چه حقی داشته‌اند؛‌ این افراد نباید با کلمات بازی کرده بلکه باید مواضع‌ خود را به روشنی بیان کنند.

شنیدن واقعیت 9 دی از زبان رییس جمهور افتخار بزرگی است

وی سخنان رئیس جمهور در سالروز 9 دی را مورد توجه قرار داد و افزود: شنیدن واقعیت 9 دی از زبان رییس جمهور افتخار بزرگی برای همه ما است.

باقری لنکرانی با تأکید بر این‌که هیچ یک از سلایق گوناگون در نظام حرکت‌های براندازانه را تحمل نمی‌کنند، اظهار کرد: اصول انقلاب اسللامی ثابت است و نباید برخی فکر کنند که فضا تغییر کرده است.

وی با بیان این‌که رفت و آمد دولت‌های مختلف فرصتی برای اعمال نوآوری و نشاط در قالب  نظام اسلامی است، گفت: در طول 35 سال گذشته حرکت‌های رو به جلو داشته‌ایم هرچند می‌شد جلوی برخی فرصت‌سوزی‌ها را گرفت.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر این‌که نقد گذشته بدون توجه به ایده و طرح‌های جدید اقدامی ناپسند است،‌ ابراز کرد:‌ با توجه به تجربه‌های گذشته و طرح‌های نو باید حرکت کرد.

وحدت تنها حول محور ولایت محقق می‌شود

این فعال عرصه سیاسی بر ضرورت اتحاد و همدلی داخلی تأکید کرد و گفت:‌ وحدت و همدلی تنها حول محور ولایت محقق می‌شود.

باقری لنکرانی بر ضرورت توجه و استفاده دولت از انتقادها تأکید کرد و افزود: با توجه به انتقادها می‌توان برخی از مشکلات کشور را حل کرد؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند از نقدهای غیر منصفانه هم استفاده کنید زیرا نشان می‌دهد که مشکلی وجود داشته است.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود توافقنامه ژنو را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ مسؤولان در مذاکرات مراقبت‌های لازم را خواهند داشت هرچند انتقاداتی نیز از سوی افراد مختلف به توافقنامه وارده شده است.

این فعال عرصه سیاسی با بیان این‌که در مذاکرات تصور نمی‌کنیم برخی کشور را فروخته‌اند، اظهار داشت: مسؤولان مذاکره کننده منافع کشور را مد نظر دارند اما باید توجه داشت که دشمنان فشار‌های بیشتری را علیه ما وارد کرده‌اند.

وی با بیان این‌که اطلاع رسانی در زمینه مذاکرات بهتر از وضعیت کنونی می‌توانست باشد،‌ افزود: در صورت اطلاع رسانی بهتر آمریکایی‌ها نمی‌توانستند با انتشار متنی بر اساس خواسته‌های خود فضا را متشنج کنند.

باقری لنکرانی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر سیاست‌ها کاهش جمعیت، گفت: بنده زمانی که مسؤولیت وزارت بهداشت را بر عهده گرفتم سیاست‌های کاهش جمعیت از مدت‌ها پیش جریان داشت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که توافقنامه ژنو استقلال کشور را نقض کرده است، اظهار کرد: علم هسته‌ای در کشور بومی شده و این‌گونه نیست که دشمن همچون لیبی تجهیزات هسته‌ای ما را بار کشتی کند./927/پ201/ج

ارسال نظرات