۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۹۶۶۴۳
به مناسبت دهه فجر؛

نشست طلاب و روحانیان با امام جمعه ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری نشست صمیمی علما و روحانیان استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه خبر داد.
حجت الاسلام سيد مهدي قريشي، امام جمعه اروميه

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر نشست صمیمی علما و روحانیون استان با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار می شود.

 

وی گفت: این نشست با حضور 120 نفر از روحانیون مشغول به خدمت در ادارات دولتی در مسجد حاج خان واقع در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار می شود.
 
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اعزام برترین های رقابت های استانی قرآن کریم به مسابقات کشوری خبر داد و افزود: سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در رده سنی بزرگسالان در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل از اول تا ششم اسفندماه در شیراز برگزار می شود.
 
 وی ادامه داد: نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآن کریم آذربایجان غربی که شامل چهار خواهر و هفت برادر هستند، به این دوره از رقابت های کشوری اعزام می شوند.
 
 
حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: از هفت برادر اعزامی به مسابقات کشوری قرآن کریم یک نفر در رشته حفظ کل، یک نفر در رشته حفظ 20 جزء، سه نفر در رشته قرائت و دو نفر در رشته ترتیل با منتخبان سایر استانها به رقابت خواهند پرداخت.
 
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین گفت: دو نفر از خواهران اعزامی در رشته قرائت، یک نفر در رشته حفظ 20 جزء و یک نفر در رشته ترتیل برای کسب عنوان برتر کشوری به رقابت می پردازند.
 
حجت الاسلام مصائبی با بیان این که مسابقات کشوری قرآن کریم در رده سنی زیر شانزده سال برگزار شد، گفت: در پنجمین دوره مسابقات کشوری اذان رضا اسماعیل زاده از شهرستان خوی موفق به کسب مقام چهارم شد..

وی ادامه داد: در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم رده زیر شانزده سال نیز علی مردانی از تکاب نفر پنجم رشته ترتیل و حسین مهدی زاده از ارومیه نفر دهم رشته حفظ کل قرآن کریم شد.

گفتنی است، در مجموع به این دوره از رقابت های کشور 5 نفر اعزام شده بودند که هر سه برادر اعزامی حائز رتبه شدند اما خواهران موفق به کسب عناوین برتر نشدند./936
/ت303/ب
ارسال نظرات