۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۹۶۶۴۵
آیت الله نوری همدانی:

صلح و سازش با دولت آمریکا محال است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که دولت آمریکا اهل منطق و سازش نیست، گفت: بنابراین نمی شود با چنین دولتی صلح کرد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل وزارت دفاع با انتقاد از کسانی که دم از سازش با آمریکا می زنند، اظهار داشت: دولت آمریکا اهل سازش و منطق نیست و نمی شود با آنها صلح و دوستی داشت.

وی بر اساس آموزه‌های قرآن کافران، منافقان و صهیونیست‌ها را دشمنان همیشگی اهل ایمان برشمرد و گفت: مستکبران، کافران، منافقان و سرسپردگان‌ آنها امروز به سرکردگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست در مقام نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و دشمن ما محسوب می شوند؛ تکفیری‌ها نیز از دیگر دشمنان ما هستند که با حمایت‌های مالی عربستان فعالیت می کنند.

این مرجع تقلید سرنوشت جباران و ظالمان در طول تاریخ را درس عبرتی برای مستکبران و همچنین ملت‌ها دانست و ابراز داشت: اهل ایمان اگر برای خدا قیام کنند، خدا نیز حمایت می کند؛ عاقبت ظالمان نیز نابودی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود به تفسیر سوره فجر پرداخت و گفت: در این سوره خداوند تأکید فرموده کسانی را که به مبارزه در راه او می پردازند را یاری کند، این موجب دلگرمی است؛ قیام و مبارزه وظیفه همه مؤمنان است و باید با این کار از دین خدا حمایت کنند و نصرت الهی شامل حال مجاهد فی سبیل الله خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: خداوند در آیات متعددی نسبت به فرجام شوم ستمکاران هشدار می دهد و آنها را از نتیجه‌ اعمالشان آگاه می کند؛ در طول تاریخ ظالمان وجود داشته و دارند برخی از آنها با پیامبران به ستیز برخاستند و عبادتگاه‌ها را خراب می کردند.

وی دلگرمی دادن به پیامبر(ص) را یکی از موضوعات مطرح شده در سوره فجر عنوان کرد و گفت: پس از پنج قسم این مطلب موضوع بیان می شود و حاکی از اهمیت فراوان آن است؛ ملت ایران نیز امروز به نصرت الهی و وجود ولی فقیه دلگرم‌اند، ملت ایران توانست با این پشتوانه قوی در دوران دفاع مقدس در برابر همه دنیا بایستد.

این مرجع تقلید به سختی‌های دوران آغازین رسات پیامبر(ص)اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا چند نفر بیشتر ایمان نیاوردند اما با این حال حضرت به هیچ وجه نا امید نشد و با تحمل رنج، مشقت و بیش از 62 جنگی که با کفار و مشرکان داشت، توانست اسلام جهانی کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بیان تفسیر ارائه شده از امام صادق(ع) در مورد سوره فجر گفت: حضرت کلمه «والفجر»  را به ظهور امام زمان(عج) تفسیر می کند./928/پ202/ج

ارسال نظرات