۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۶۶۸۶

درگیری فیزیکی میان طرفداران احزاب در یونان

خبرگزاری رسا ـ هواداران حزب راست افراطی و احزاب چپ و ضد فاشیستی یونان با هم درگیر شدند.
يونان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزارشی از ادامه خشونت در میان طرفداران احزاب افراطی در یونان خبر داد.


بر اساس گزارش یورونیوز، حدود سه هزار نفر از هواداران حزب راست افراطی یونان موسوم به فجر طلایی در یکی از خیابان های اصلی آتن تجمع کردند.


در این گردهمآیی که به بهانه یاد بود درگیری هایی بین یونان و ترکیه در سال 1996 میلادی انجام می شد، ایلیاس کاسیداریاس، سخنگوی این حزب گفت که در صورت ممنوعیت فعالیت فجر طلایی، طرفداران این حزب به حزب جدید فجر ملی روی خواهند آورد.


رهبران فجر طلایی، حدود چهار ماه پیش پس از کشته شدن یک خواننده مخالف نژاد پرستی در این کشور، به اتهام همکاری با یک سازمان تبهکار بازداشت و زندانی شدند. پارلمان یونان نیز کمک مالی دولتی به سومین حزب قدرتمند این کشور را قطع کرده بود.


همزمان، در نزدیکی این تجمع، حدود یک هزار نفر به دعوت از احزاب چپ و ضد فاشیستی راهپیمایی کردند که به درگیری با پلیس و زخمی شدن یکی از تظاهرکنندگان انجامید.


همچنین گزارش هایی از زد و خورد میان طرفداران احزاب مختلف، تا نقاط اطراف پارلمان یونان و حتی تا داخل چند ایستگاه مترو نیز ارائه شده است. حامیان این احزاب بارها در خیابان ها با هم درگیری های خونینی داشته اند.


گفتنی است دولت یونان پیشتر وعده داده بود که علیه حزب نئونازی فجر طلایی اقدام خواهد کرد و خواستار جلوگیری از فعالیت آن شده بود./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات