۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۹۶۶۹۲

اوکراین عامل اختلاف غرب و روسیه

خبرگزاری رسا ـ موج حمایت کشورهای غربی از اعتراضات سیاسی مخالفان دولت در اوکراین، واکنش تند روسیه، از مهم‌ترین حامیان این کشور را در پی داشته است.
اوکراين عامل اختلاف غرب و روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از اختلاف شدید روسیه با اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر اوضاع اوکراین خبر داد.


بر اساس این گزارش، موج حمایت کشورهای غربی از اعتراضات سیاسی مخالفان دولت در اوکراین، واکنش تند روسیه، از مهم‌ترین حامیان این کشور را در پی داشته است.


سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ به شدت از اتحادیه اروپا به خاطر محکوم نکردن خشونت های صورت گرفته توسط معترضان ضد دولتی اوکراین انتقاد کرده بود.


سرگی لاوروف همچنین کشورهای اروپایی را به اتخاذ سیاست یک بام و دو هوا و استاندارد های دوگانه درباره خشونت ها متهم کرد و گفت: چرا رهبران اروپایی از این اقدامات در اوکراین حمایت می‌کنند، اما اگر همین اتفاق در کشورشان رخ دهد آن را فورا با تمام قوا سرکوب می‌کنند؟


وزیر امور خارجه روسیه در انتها غرب را به تحمیل برخی گزینه ها به اوکراین متهم کرد.


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته با 3 نفر از رهبران اپوزوسیون اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان ملاقات کرده بود.


وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اوضاع اوکراین گفته بود: اوکراینی ها در حال مبارزه برای بازپس‌گیری حق هم پیوندی با شرکایی هستند که به آنها کمک خواهند کرد آرزوهایشان را محقق کنند. امروز نبرد برای رسیدن به آینده ای دموکراتیک و اروپایی در هیچ جایی مهم‌تر از اوکراین نیست.


وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد که آمریکا در راه رسیدن به دموکراسی یاری گر مردم اوکراین خواهد بود./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات