۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۹۶۷۴۵
امام جمعه بابل:

گفتمان انقلاب اسلامی در برابر اندیشه های شرق و غرب ایستادگی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل گفت: انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را در عرصه جهانی بر خلاف اندیشه های شرق و غرب برای مستضعفان و ملت های ستمدیده عرضه کرد که این مسأله موجب گسترش تفکر انقلاب در عرصه بین المللی شد.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، از این ایام به عنوان روز نعمت بزرگ الهی برای ملت ایران یاد کرد و گفت: گرامیداشت ایام دهه فجر در حقیقت یادآوری نعمت بزرگ پروردگار متعال برای این کشور است.

 

وی گرامیداشت ایام الله دهه فجر را وظیفه آحاد جامعه برای قدرشناسی از این نعمت الهی بیان کرد و افزود: همه باید با تلاشی جمعی و فضاسازی محیطی رنگ انقلاب اسلامی  و تعظیم و تکریم آن را در همه فضای جامعه نشان بدهند تا جلوه این قدردانی در انظار جامعه مشهود شود.

 

حجت الاسلام روحانی به تعبیر یوم الله در قرآن اشاره  و تصریح  کرد: زمانی که بنی اسراییل به رهبری حضرت موسی(ع) از چنگال فرعون نجات پیدا کردند خداوند متعال این روز را یوم الله نامید تا همواره این نعمت الهی را یاداوری کنند. با امدادهای بزرگ الهی در یوم الله  دهه فجر به رهبری امام راحل ملت ما را از طاغوت رهایی پیدا کرد؛ از این رو ملت ما نباید این یوم الله  را فراموش کند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل با بیان اهمیت نعمت انقلاب تصریح کرد: در میان خیل نعمتی که به ملت ما از جانب خدای متعال ارزانی شده است، کمتر نعمتی است که به پای نعمت انقلاب اسلامی می رسد. گاهی که با افرادی غیر ایرانی برخورد می کنیم با نگاهی حسرت آلود به عزت ما نگاه می کنند این برای ملت ما افتخار آفرین است.

 

امام جمعه بابل، گسترش انقلاب و محدود نشدن به مرزهای کشور را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست احیاگر آزادی مستضعفان در میان کشورهای دیگر شود و  چشمان آنها را متوجه انقلاب اسلامی کند.

 

وی ادامه داد: در دنیا هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی نیست که توانسته باشد با دستان خالی مشکلات و موانع را کنار بزند و این انقلاب تاریخی را به وجود بیآورد.

 

این استاد حوزه علمیه بابل به مطرح شدن ایران در عرصه های جهانی به عنوان یکی از مؤلفه های قدرت اشاره کرد و گفت: دشمنان امروز اعتراف می کنند که مهم ترین چالش آنها در عرصه حاضر در مسائل دیپلماسی مسأله ایران است.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را در عرصه جهانی بر خلاف اندیشه های شرق و غرب برای مستضعفان و ملت های ستمدیده عرضه کرد که این مسأله سبب گسترش تفکر انقلاب در عرصه بین المللی شد.

 

حجت الاسلام روحانی، پیوند عمیق ملت با رهبری را عامل مهم شکست توطئه های دشمنان برای براندازی نظام اسلامی بیان کرد و افزود: در ایام دهه فجر در کنار قدردانی از نعمت انقلاب باید قدردان نعمت بزرگ رهبری و ولایت فقیه باشیم که ملت را از گردنه‌های خطرناک نجات داد.

 

وی ادامه داد: به حتم نفس گرم ولی فقیه و امام راحل ما توانست انقلاب را در میان ملت زنده کند و بعد از آن امام حاضر رهبر معظم انقلاب سکان دار این کشتی در امواج پرتلاطم است.

 

امام جمعه بابل، رویش نیروهای متدین و ارزشی و متخصص را از برکات انقلاب دانست و گفت: از برکات انقلاب اسلامی مهیا کردن زمینه ها برای رویش نسل های جوانان مستعد و شکوفا کردن استعدادها برای رهایی از عقب ماندگی های کشور است./950/ت302/س

ارسال نظرات