۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۹۶۷۹۱

مخالفان و دولت تایلند برنده انتخابات

خبرگزاری رسا ـ طرف های درگیر تایلند درحالی ادعا می کنند که برنده انتخابات هستند که نتایج رسمی انتخابات سه هفته دیگر اعلام خواهد شد.
اعتراضات تايلند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، ریا نووستی در گزارشی به بررسی نتیجه انتخابات تایلند پرداخت، در این گزارش آمده است: هر دو طرف درگیری های سیاسی تایلند ادعا می کنند در انتخابات پارلمانی برنده شده اند و این در حالی است که نتایج رسمی انتخابات سه هفته دیگر اعلام خواهد شد.


ینگلاک شیناواترا قائم مقام نخست وزیر تایلند در برنامه زنده تلویزیونی از شرکت فعال رای دهندگان در انتخابات سپاسگذاری کرد و گفت: مردم از حق خود برای انتخاب دموکراتیک دفاع کرده و به تمام جهانیان نشان دادند که مردم تایلند خواستار زندگی در کشور دارای نظام دموکراتیک هستند.


از سوی دیگر سوتپ تائوگسوبان رهبر مخالفان که حامیان وی روز یکشنبه تلاش کردند انتخابات در بیشتر حوزه های اخذ رای را بر هم بزنند، از پشت تریبون از تلاش های معترضان سپاسگذاری کرد.


لازم به ذکر است، انتخابات در 28 منطقه به خاطر نبودن نامزد انجام نشد چون معترضان از ثبت نام آنها در ماه دسامبر سال گذشته جلوگیری کرده بودند.


طبق قانون اساسی تایلند پارلمان فقط در صورت انتخاب 475 نفر از 500 نماینده می تواند کار خود را آغاز کند اما در نتیجه انتخابات دیروز در بهترین حالت 472 نماینده برای پارلمان انتخاب می شوند.


بیش از یک ماه است که تظاهرات گسترده ای با خواست سرنگونی دولت ینگلاک شیناواترا، نخست وزیر تایلند در بانکوک پایتخت این کشور جریان دارد.


مخالفان ضد دولتی در تایلند، خاندان شیناواترا را به فساد مالی و داشتن ایده های ضد سلطنتی متهم کرده و خواستار کنار رفتن آنها از قدرت می باشد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات